| کد خبر: 182165 |

برف و باران تردد در جاده های کردستان را مختل کرده است

: بارش برف و باران بیشتر محورهای ارتباطی این استان را فرا گرفته و تردد وسایل نقلیه را با مشکل روبرو کرده است.

تین نیوز

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان، با اشاره به اینکه بارش برف و باران از شامگاه پنجشنبه در استان کردستان آغاز شده است، افزود: هم اکنون بیشتر جاده های ارتباطی استان درگیر بارش برف بوده و در برخی نقاط به دلیل شدت آن تردد در بعضی ها تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از ایرنا، دانش زندی افزود: هم اکنون در محورهای سنندج - مریوان، سنندج - دیواندره، محور جدید سنندج - مریوان محدوده تیژتیژگاران تا توت سرخان، سروآباد - اورامان محدوده گردنه تته و مریوان - سقز ، باعث شده تا تردد خودروها بدون زنجیر چرخ امکانپذیر نباشد.

زندی با بیان اینکه محورهای بیجار - دیواندره، سنندج - قروه و سنندج کامیاران نیز با بارش باران همراه است و بارش باران را به صورت مقطعی بارس برف در آنها آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تردد در تمامی محورهای استان باز و جریان دارد گفت: سامانه 141 اعلام وضعیت جاده ها در هر 2 سایت یکبار به روز رسانی می شود و مسافران می توانند به منظور مدیریت سفر از آن استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی از روز جمعه تا صبح یکشنبه عبور امواجی از هوای ناپایدار را در منطقه نشان می دهد که موجب بارش های پراکنده باران و برف، در برخی نقاط مه، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف خواهد شد.

برای امروز و فردا در مسیرهای مواصلاتی شهری و روستایی، گردنه ها و ارتفاعات استان لغزندگی، کولاک برف، مه و کاهش دید نیز پیش بینی می شود.

میزان بارش ها در نواحی غربی و جنوبی استان به ویژه بانه، منطقه سرشیو، اورامانات، مریوان و ارتفاعات چهل چشمه بیشتر برآورد شده است. از صبح یکشنبه تا اواخر وقت همان روز به طور موقت پتانسیل بارش کاهش می یابد ولی برای دوشنبه دوباره هوا ناپایدار بوده که با بارش پراکنده باران و برف همراه خواهد بود.

راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.