| کد خبر: 177656 |

◄ ضرورت افزایش اعتبارات بهسازی و آسفالت راه روستایی کردستان

شهرام ملکی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان خواستار افزایش اعتبار برای بهسازی و آسفالت راه روستایی این استان شد و گفت: در استان کردستان حدود هزار و ۷۰۰ روستا داریم و ۶ هزار و ۹۸ کیلومتر طول شبکه راه‌ها است؛ یعنی نزدیک به ۴۶ درصد، درحالی‌که میانگین کشوری بالای ۷۰ درصد است.

تین نیوز

شهرام ملکی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان خواستار افزایش اعتبار برای بهسازی و آسفالت راه روستایی این استان شد و گفت: در استان کردستان حدود  هزار و ۷۰۰ روستا داریم و ۶ هزار و ۹۸ کیلومتر طول شبکه راه‌ها است؛ یعنی نزدیک به ۴۶ درصد، درحالی‌که  میانگین کشوری بالای ۷۰ درصد است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ملکی درباره تازه‌ترین وضعیت راه‌های روستایی در استان گفت: به لحاظ برخورداری نیز استان دارای رتبه آخر کشوری و در جایگاه سی و یکم است؛ درحالی‌که اگر بخواهیم به میانگین کشوری برسیم، باید هزار و ۱۰۰ کیلومتر جاده روستایی را با برآورد ۶۰۰ میلیارد شروع کنیم.

این مدیر استانی در ادامه با اشاره به اینکه اعتبارات صرفاً استانی است، توضیح داد: ازآنجایی‌که اعتبارات استانی صرفاً استانی است و ردیف ملی برای استان تعریف‌نشده است، با پیگیری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ در هرسال ۲۰ درصد از کل اعتبارات تملک به حوزه راه روستایی به جهت اولویت این بخش کارها در استان اختصاص داده شد.

ملکی اضافه کرد: خوشبختانه نگاه استاندار محترم، سازمان مدیریت استانی و اعضای شورای برنامه‌ریزی براین است که در استان کردستان اولویت، ارتقای شاخص راه‌های روستایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به پروژه در دست اقدام راه روستایی در استان توضیح داد: حدود هزار ۱۰۰ کیلومتر پروژه را براساس مناقصه‌ای که در سال ۹۵ و ۹۶ برگزار شد، آغاز کرده‌ایم.  دراین‌باره دو مشکل حاد داریم؛ نخست آنکه برای استمرار و تقویت پروژه‌های شروع‌شده، وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به تأمین قیر اهتمام ویژه‌ای داشته باشد، چون امسال قیر دریافت شده متناسب با فعالیت استان نبود.

ملکی تصریح کرد: در وهله دوم جایز است در لایحه سال ۹۸ موضوع افزایش اعتبار برای بهسازی و آسفالت راه روستایی کشور به استان‌هایی که کمترین شاخص برخورداری از شاخص کشوری دارند، اختصاص داده شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.