| کد خبر: 183072 |

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس :

◄ مسیر همدان ـ تهران ریلی شد

22‌کیلومتری طول مسیر مشترک محور جدید همدان با محور قدیم تهران- قم و45 دقیقه‌‌زمان سفر کاهش یافت.

تین نیوز

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: قطار تهران-همدان در دو نوبت، شش صبح از تهران به همدان و در حدود ساعت یازده از همدان به تهران و مجدد ساعت ۱۳ از تهران به همدان و ۱۸ همان روز از همدان به تهران شروع به‌ کار خواهد کرد.

به گزارش تین‌نیوز، حمیدرضا حاجی‌بابایی در همدان ضمن اعلام بهره‌برداری از قطار همدان-تهران اظهار کرد: مدت سفر سه ساعت و 10 دقیقه خواهد بود و به‌مرورزمان این مدت سفر کاهش پیدا می‌کند به‌طوری‌که بعد از برقی و سریع‌السیر شدن قطار این زمان به دو ساعت کاهش می‌یابد.

وی بابیان این‌که اساس قطار همدان-مشهد نیز روزانه فعال خواهد شد، افزود: قطار گردشگری نیز برای مسافران و گردشگران فعالیت می‌کند که هدف اصلی آن جاذبه‌های گردشگری همدان است، این قطار از ۲۴ اسفند جاری شروع به کار خواهد کرد.

حاجی‌بابایی یادآور شد: بااتصال قطار همدان-ملایر، شهرستان‌های ملایر-تویسرکان و نهاوند نیز از مزایای زیرساخت‌های ریلی استان همدان بهره‌برداری خواهند کرد.

پیش‌ازاین خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود: این اقدام موجب کاهش ۲۲ کیلومتری طول مسیر مشترک محور جدید همدان با محور قدیم تهران-قم و کاهش ۴۵ دقیقه‌‌ای زمان سفر می‌شود و به دلیل مشخصات هندسی مسیر و کم بودن شعاع قوس، سرعت سیر قطار‌ها در این بخش به 60‌کیلومتر در ساعت محدود می‌شد.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.