| کد خبر: 182088 |

رونق گردشگری ریلی در مازندران با سفرهای یک روزه

برنامه ریزی برای راه اندازی قطار گردشگری شرق مازندران، امید فعالان صنعت گردشگری این منطقه را برای رونق بیش از پیش این صنعت درآمدزا افزایش داده است.

تین نیوز

برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی قطار گردشگری شرق مازندران، امید فعالان صنعت گردشگری این منطقه را برای رونق بیش از پیش این صنعت درآمدزا افزایش داده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، جمعه گذشته نخستین قطار گردشگری شرق مازندران به صورت آزمایشی از ساری تا اینچه برون در استان گلستان، سفری یک روزه و تفریحی را با ارائه برنامه های تفریحی برای تعدادی از مسافران رقم زد.

طرح قطار گردشگری چند سال است که در مسیر ریلی شمال و منطقه سوادکوه از سوی اداره کل راه آهن شمال اجرا می شود. برخی آژانس های گردشگری فعال در تهران نیز طرح قطار گردشگری را در این مسیر زیبای شمال اجرا می کنند، اما تا کنون قطار گردشگری در مسیر راه آهن شرق مازندران و استان گلستان حرکت نکرده بود.

ورود بخش خصوصی به گردشگری ریلی

مدیرکل راه آهن شمال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که فعالیت قطارهای گردشگری باید به بخش خصوصی واگذار شود، گفت که این اداره کل اجرای طرح را با هدف تشویق بخش خصوصی به منظور ورود به این حوزه آغاز کرد و نتایج خوبی به همراه داشت.

 یوسف گران پاشا افزود: قطار گردشگری را ابتدا با برپایی سفری یک روزه در مسیر سوادکوه برای خانواده کارکنان همین مجموعه آغاز کردیم و پس از آن نیز خانواده کارکنان نیروی انتظامی و سازمان بازنشستگی کشور را وارد این قطار کردیم که استقبال بسیار خوبی از این طرح شد.

وی ادامه داد: پس از چندین نوبت اجرای طرح قطار گردشگری، استانداری خواستار جدی گرفته شدن این طرح در استان شد و این بار طرح قطار گردشگری شرق مازندران در مسیر ساری-اینچه برون برای نخستین بار توسط سرمایه گذار بخش خصوصی با حضور خانواده تعدادی از کارکنان استانداری اجرا شد.

جذابیت قطار گردشگری

این مسئول با بیان این که استقبال از طرح قطار گردشگری بسیار چشمگیر بود، اظهار داشت: در حال حاضر سازمان ها و نهادهای زیادی در استان متقاضی استفاده از تور یک روزه قطار گردشگری مازندران هستند.

مدیرکل راه‌ آهن شمال گفت: با راه‌اندازی مسیر جدید قطار گردشگری در شرق مازندران و استان گلستان تا اینچه برون، امکان این که در ماه های سرد سال نیز قطار گردشگری در مازندران فعال باشد میسر خواهد شد.

گران پاشا با بیان این که استقبال خوب از سفرهای یک روزه با قطار گردشگری شده است، افزود: نه تنها در کشور، بلکه در مازندران هم افراد بسیار زیادی هستند که تا کنون قطار سوار نشده اند و سفر یک روزه با قطار برای آن ها می تواند لذتبخش و خاطره انگیز باشد.

این مسئول درباره امکان افزایش تعداد سفر قطارهای گردشگری گفت: در حال حاضر چهار ریل باس در راه آهن شمال مشغول فعالیت است و فعلا تصمیم بر این است که در روزهای جمعه به خاطر کم بودن مسافران قطارهای بین شهری، یک قطار را به گردشگری اختصاص دهیم، اما در صورت استقبال از قطار گردشگری قطعا پیگیری خواهیم کرد که یک ریل باس دیگر به مازندران بیاوریم تا تعداد سفرها به بیشتر از یک بار در هفته برسد. قطار اضافه شده نیز تمام وقت در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی و شرکت های فعال در این حوزه خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.