| کد خبر: 181570 |

ساخت یک پارک آبی کف خلیج‌فارس برای غواصی کنار بوئینگ 747

بحرین نخستین کشوری نیست که دست به احداث پارک زیر آبی برای غواصان زده است. اولین بار در 1993 یک بوئینگ 727 در فلوریدا آمریکا غرق شد و با آسیب دیدن بخش‌های زیادی از آن در سال‌های بعد، تبدیل به یک جاذبه غواصی در سواحل میامی شد.

تین نیوز

بحرین به دنبال آن است که با طراحی و احداث یک پارک آبی در سواحل خود، غواصان را از سرتاسر دنیا به این کشور بکشاند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از CNN، در مرکز این پارک تفریحی 100هزار متر مربعی زیر آب، قرار است یک بوئینگ 747 قرار داده شود. این هواپیمای 70 متری، جزو ناوگان زمین‌گیر بحرین است که برای این پروژه در میان صخره‌های مرجانی طبیعی کف خلیج‌فارس قرار گرفته و با ده‌ها مجسمه‌ هنری و صخره‌های مصنوعی این پارک تزئین خواهد شد.

پارک آبی بحرن

این پروژه حاصل همکاری مشترک میان شورای عالی محیط زیست، اداره گردشگری و نمایشگاه بحرین (BTEA) و بخش خصوصی است.

سازمان‌دهندگان این پروژه می‌گویند که جاذبه‌های جدید بحرین، سازگار با محیط زیست خواهد بود اما آدریانا هومانس، دکترای محیط زیست دریایی از دانشگاه جیمز کوک استرالیا و استاد دانشگاه نیوکاسل انگلستان معتقد است که «صخره‌های مرجانی مصنوعی همیشه از لحاظ بیولوژیکی با آب دریا، سازگار نمی‌شوند.»

ضمن این که نگرانی‌هایی نیز درباره آلودگی محیطی این هواپیما در کف خلیج‌فارس وجود دارد. آدریانا هومانس در این‌باره می‌گوید: «مواد به کار گرفته شده در ساخت این هواپیما مانند مس یا آلیاژهای مس، آلومینیوم، سرب و فولاد، هیدروکربن‌های نفتی و سایر آلودگی‌های احتمالی، می‌تواند به خوردگی، انتقال فلزات سنگین به آب دریا و تأثیر بر موجودات دریایی اطراف هواپیما منجر شود.»

با این حال، آژانس گردشگری و نمایشگاه بحرین اعلام کرد که این هواپیما قبل از اینکه به آب فرو رود، با اقدامات احتیاطی آماده خواهد شد. یک سخنگوی این آژانس گفت که «تمام سطوح هواپیما تحت شستشوی فشار بالا با مواد پاک‌کننده زیست‌محیطی قرار می گیرند تا اطمینان حاصل شود که تمام پوشش‌های زیان‌بار برای محیط زیست دریایی از جمله روغن و خاک حذف می‌شوند.

این پروژه قرار است در سال جاری میلادی به بهره‌برداری برسد.

بحرین نخستین کشوری نیست که دست به احداث پارک زیر آبی برای غواصان زده است. اولین بار در 1993 یک بوئینگ 727 در فلوریدا آمریکا غرق شد و با آسیب دیدن بخش‌های زیادی از آن در سال‌های بعد، تبدیل به یک جاذبه غواصی در سواحل میامی شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.