| کد خبر: 162539 |

◄ آغاز سامان‌دهی مراکز اقامتی در قالب خانه‌مسافر

مراکز اقامتی در قالب خانه‌مسافر ساماندهی خواهد شد.

تین نیوز

مدیر‌کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث‌‎فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: مراکز اقامتی در قالب خانه‌مسافر ساماندهی خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، ولی تیموری مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی گفت: همه واحد اقامتی باید مجوزهای قانونی  برای فعالیت دریافت کنند در غیر این صورت غیرمجاز محسوب شده و  شهروندان و گردشگران نباید در این مراکز اقامت کنند.

او در ادامه گفت: اقامت در مراکز بدون مجوز و همچنین عدم برنامه‌ریزی برای محل اقامت قبل از شروع مسافرت باعث ایجاد مشکل در برای هم‌وطنان و همچنین ایجاد دغدغه  در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دچار دغدغه خواهد شد.

تیموری تأکید کرد: سازمان میراث‌فرهنگی وظیفه قانونی برای حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه ساخت مراکز اقامتی دارند و عملکرد سازمان باید به‌گونه‌ای باشد تا  استقبال مردم از اقامتگاه‌های رسمی بیشتر شود.

به گزارش میراث آریا، او  بر شناسایی مراکز اقامتی غیر‌مجاز تأکید کرد و گفت: در همکاری که بین سازمان گردشگری و نیروی انتظامی وجود دارد در صورتی که مرکزی به‌صورت غیرمجاز فعالیت می‌کند سازمان میراث‌فرهنگی از نیروی انتظامی درخواست می‌کند تا از فعالیت این مراکز غیرمجاز جلوگیری کند.

مدیر‌کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث‌‎فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: هم‌زمان با فرارسیدن نوروز نظارت بر مراکز اقامتی افزایش می‌یابد و در قالب ستاد هماهنگی سفر، گروه‌هایی برای بازدید از این مراکز و نحوه قیمت‌گذاری آن‌ها  مراجعه می‌کنند خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.