| کد خبر: 155098 |

با تغییرات اقلیمی؛

مزیت‌های گردشگری اردبیل رو به‌رشد است

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: بررسی ها نشان می دهد مزیت ها و قابلیت های گردشگری این استان رو به رشد است.

تین نیوز

 مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: بررسی ها نشان می دهد مزیت ها و قابلیت های گردشگری این استان رو به رشد است.

به گزارش خبرنگار مهر ، کریم حاجی‌زاده صبح چهارشنبه در سمینار تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری اردبیل تصریح کرد: پیش بینی شده در دهه‌های آینده خشکسالی سکونت در بسیاری از مناطق کشور را غیر ممکن خواهد ساخت.

وی افزود: با خالی از سکنه شدن اغلب شهرهای فلات مرکزی ایران، استانی مانند اردبیل کمترین آسیب را از خشکسالی دیده و در نتیجه سیل سفرهای گردشگری به این استان را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان متذکر شد: بر همین اساس گردشگری مناسب‌ترین حوزه برای سرمایه‌گذاری در اردبیل است و علاقه مندان می توانند از مزیت های امروز و آینده آن برخوردار شوند.

حاجی‌زاده با بیان اینکه اردبیل هنوز در بخش صنعت حضور قابل توجه ندارد، اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز تا زمانی که تولید صنعتی نداشته باشیم، نمی توان به سود دست یافت و به همین دلیل مناسب‌ترین حوزه برای سرمایه‌گذاری بخش گردشگری است.

وی با بیان اینکه قوانین حمایتی نیز از جریان توسعه گردشگری اردبیل حمایت می کند، ادامه داد: اردبیل استان باریک با طول 600 کیلومتری است و توسعه متوازن گردشگری شهرهای مختلف آن در حال برنامه ریزی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به تعریف پروژه های مختلف گردشگری در این استان تصریح کرد: به عنوان مثال تکمیل راه ارتباطی خلخال- ماسوله یکی از این پروژه ها است.

به گفته حاجی‌زاده تنها 10 کیلومتر از این مسیر ارتباطی باقی مانده و با تکمیل آن در سال آینده حداقل یک پنجم مسافران ماسوله که سالانه بالغ بر دو میلیون نفر است به شهرهای خلخال و کوثر سرریز خواهد شد.

وی با تاکید به اینکه با تکمیل این مسیر ارتباطی سرمایه‌گذاری در جنوب اردبیل دارای مزیت است، ادامه داد: در مرکز استان تنها راه اندازی پل معلق توانسته منجر به رشد 35 درصدی گردشگران مشگین شهر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان متذکر شد: در شمال استان نیز به سادگی می توان با راه اندازی تورهای هوایی و جشنواره های متعدد گیاهان دارویی بر روی توسعه گردشگری کشاورزی متمرکز شد.

حاجی‌زاده با اذعان به اینکه با اجرای شبکه های آبی چند کشت و صنعت مشابه کشت و صنعت مغان در شمال استان ایجاد می شود، اضافه کرد: مجموعه این زیرساخت ها قابلیت های متعددی برای استان به دنبال دارد.

وی به ظرفیت مطلق اردبیل در اصالت بافت های روستایی اشاره و تصریح کرد: بنیاد مسکن با طرح هادی به دنبال ساماندهی فضای کالبدی و میراث فرهنگی به دنبال مهارت آموزی روستاییان است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تاکید کرد: در روستاهای شمال تا جنوب استان ما ظرفیت های متعدد سرمایه‌گذاری توسعه گردشگری را داریم.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.