| کد خبر: 17597 |

ورود حدود یک میلیون مسافر در تعطیلات نیمه‌ی دوم تابستان به اردبیل

تین نیوز | فرماندار اردبیل گفت: ورود گردشگران و توریست‌ها به اردبیل یک فرصت طلایی است همه باید در توسعه این مهم سهیم باشیم.
 
«جواد زنجانی» در جلسه‌ی ستاد تسهیلات سفرهای دائمی شهرستان اردبیل با اشاره به ورود حدود یک میلیون مسافر در تعطیلات نیمه‌ی دوم تابستان پس از ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: این مطلب نشان‌دهنده‌ی پتانسیل و قابلیت گردشگری استان، خصوصاً شهرستان اردبیل بوده و باید یک فرصت طلایی برای ایجاد اشتغال و توسعه‌ی اقتصادی و فرهنگی است که از فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم.
 
فرماندار اردبیل با بیان اینکه هیچ کس برآورد این حجم مسافر و گردشگر به مرکز استان را نداشت، گفت: با وجود آن همه‌ی دستگاه‌های متولی و ذی‌ربط از جمله تربیت بدنی که مسافران بصورت رایگان در سالن‌های سالن «رضازاده» حجاب شهید دیرین 17 شهریور اسکان داده شهرداری اردبیل در 105 پارک مهمانان اسکان داده شدند هم‌چنین آموزش و پرورش با بیش از 100 مدرسه و 1000 کلاس پذیرای فرهنگیان و دیگر مسافران بود و مراکز اقامتی و هتل‌ها و مساجد و دیگر مراکز نیز حدود 346 هزار نفر را با نظارت شبانه‌روزی اسکان داده شدند.
 
زنجانی با اشاره به گشت‌های بازرسی تلفیقی نظارتی و بهداشتی تعزیراتی افزود : در این ایام بازرس‌های بهداشتی و نظارتی و تعزیراتی تحت نظارت و همکاری دستگاه‌های متولی انجام و متخلفان در صنوف مختلف به تعداد 1080 فقره نیز به مراکز ذی‌ربط برای برخورد قانونی معرفی شدند.
 
رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل با بیان اینکه در برقراری نظم و امنیت هیچ مشکلی وجود نداشت، افزود: لزوم نظارت و کنترل برخی مناطق پرتردد عمومی با همکاری دستگاه‌های متولی باید در برنامه‌های آتی مورد توجه قرار بگیرد.
 
فرماندار اردبیل تلاش‌های راهنمایی و رانندگی را در این ایام مثبت برشمرد و خاطرنشان کرد: باید با نظارت کارشناس ترافیکی و همکاری دستگاه‌های متولی ورود و خروج به مناطق گردشگری سهل و راحت انجام شود و در این خصوص طرح‌های مورد نظر در دستور کار قرار می‌گیرد.
 
زنجانی با اشاره به برخی کمبودها و نارسائی‌ها در ارائه‌ی خدمات گفت: با وجود اینکه 50 نانوایی بصورت شبانه‌روزی در این ایام علاوه‌بر دیگر نانوائی‌ها فعالیت می‌کردند و بصورت سیار نیز نان در مراکز گردشگری و میادین پخش می‌شد بازهم گلایه‌هایی در این‌باره وجود داشت که باید این مورد بصورت اساسی و در سطح ملی و استانی برطرف شود و تلاش فرمانداری نیز تلاش در جهت خدمت‌رسانی بهتر و بالاتر از یک شهرستان است چون 90 درصد مسافران که به دیگر شهرستان‌ها مراجعه می‌کنند از خدمات مرکز استان بنحوی استفاده می‌کنند.
 
زنجانی با یادآوری این مطلب که دستگاه‌های اجرایی و خدماتی باید آمادگی کافی برای ادامه‌ی پذیرش مسافران را هر چند در مقیاس کمتر باید داشته باشند، خاطرنشان کرد: ضمن ارج نهادن به فعالیت‌های انجام شده کمبودها و کاستی‌ها را جبران کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.