| کد خبر: 154196 |

ممنوعیت تردد کشتی در مرکز تاریخی ونیز

شهردار ونیز از اعمال ممنوعیت تردد کشتی‌های بزرگ گردشگری در منطقه تاریخی این شهر خبر داد.

تین نیوز

شهردار ونیز از اعمال ممنوعیت تردد کشتی‌های بزرگ گردشگری در منطقه تاریخی این شهر خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، قایق‌های پارویی و تاکسی‌های آبی در شهر ونیز دیگر لازم نیست برای دراختیار داشتن فضای بیشتر با کشتی‌های بزرگ در مقابل میدان «سنت مارک» در این شهر تاریخی رقابت کنند چرا که بر اساس قوانین جدید، کشتی‌های بزرگ با وزن بیش از هزار تن از این پس اجازه تردد در برخی مناطق را ندارند.

ساکنان ونیز و فعالان محیط زیست مدت‌هاست نسبت به تردد کشتی‌های بزرگ تفریحی در منطقه تاریخی و شکننده شهر ابراز نگرانی می‌کنند و در رفراندوم غیررسمی که در ماه ژوئن برگزار شد، حدود 99 درصد از 18 هزار بومی شهر ونیز از قانون ممنوعیت عبور کشتی‌های بزرگ حمایت کردند.

«لوئیجی برونیارو» شهردار ونیز اعلام کرد: این طرح پاسخی به نیازهای ساکنین، صنعت گردشگری پرسود شهر و همچنین گروه‌هایی است که نسبت به آسیب به بخش‌ها و کانال‌های کم‌عمق هشدار داده بودند. ما می‌خواهیم به یونسکو و تمام جهان نشان دهیم که یک راه حل داریم. این طرح تمام شغل‌هایی را که با صنعت کشتی‌های تفریحی مرتبط است را در نظر گرفته است.

روزانه حدود 60 هزار گردشگر که از میزان جمعیت ونیز نیز بیشتر است از این شهر زیبا دیدن می‌کنند که در سال‌های اخیر صدمات زیادی را به ونیز که در فهرست میراث جهانی سازمان «یونسکو» نیز به ثبت رسیده، وارد کرده‌اند.

گردشگران این شهر تاریخی را که سالانه میزبان حدود ‌۲۰ میلیون گردشگر است را یکی از زیباترین شهرهای جهان دانسته و به‌دلیل داشتن بناهای تاریخی ارزشمند به ونیز لقب «موزه‌ای در فضای باز» را داده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.