| کد خبر: 153507 |

تاکید بر گسترش همکاری های اقتصادی و گردشگری ایران و مونته نگرو/پتانسیل بالای ایران در بخش سدسازی و ساخت بزرگراه

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مونته نگرو در ادامه ملاقات های خود با مقامات سیاسی و پارلمانی مونته نگرو با پرد راگ سکولیچ رئیس کمیسیون اقتصاد، دارایی و بودجه مونته نگرو دیدار و گفتگو کرد.

تین نیوز

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مونته نگرو در ادامه ملاقات های خود با مقامات سیاسی و پارلمانی مونته نگرو با پرد راگ سکولیچ رئیس کمیسیون اقتصاد، دارایی و بودجه مونته نگرو دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، پروانه سلحشوری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مونته نگرو در ادامه ملاقات های خود با مقامات سیاسی و پارلمانی مونته نگرو با آقای "پرد راگ سکولیچ" رئیس کمیسیون اقتصاد، دارایی و بودجه مونته نگرو دیدار و گفتگو کرد.

سکولیچ در ابتدا ضمن خوشامدگویی به اعضای هیئت پارلمانی ایران به ظرفیت های اقتصادی و به ویژه ظرفیت های گردشگری مونته نگرو اشاره کرد و تصریح کرد که کشورش از حیث جاذبه های گردشگری غنی می باشد. وی در ادامه به علاقه مندی کشورش برای گسترش همکاری ها در این زمینه با جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود.

رییس کمیسیون اقتصاد، دارایی و بودجه مونته نگرو در ادامه به فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف مونته نگرو از جمله ساخت نیروگاه های آبی، معادن عظیم ذغال سنگ و بخش هتل سازی اشاره کرد و گفت که کشورش در هر زمینه ای که شرکت های ایرانی اعلام آمادگی کنند، آماده جذب سرمایه و دریافت تکنولوژی می باشد.

اسکولیچ سپس به وجود معادن بسیار غنی از فلزات در سراسر مونته نگرو اشاره نموده و تصریح کرد که کشورش برای استخراج این فلزات و سنگ های معدنی نیازمند جذب سرمایه خارجی می باشد.

وی همچنین بخش کشاورزی را یکی دیگر از زمینه های مناسب برای گسترش همکاری ها عنوان کرد و افزود: در بخش کشاورزی با توجه به ظرفیت ها و نیازهای طرفین می توانیم انتقال تجربیات و همچنین مبادله محصولات کشاورزی و غذایی را مورد بررسی قرار دهیم.

در ادامه در خصوص ساختار کمیسیون های اقتصادی دو کشور سوالاتی رد و بدل شد. طرفین سپس به بررسی راه های گسترش مناسبات اقتصادی و گردشگری پرداختند که نهایتا طرفین به این نتیجه رسیدند که لغو روادید و راه اندازی پرواز مستقیم میان دو کشور، دو عامل اساسی برای شروع و توسعه همکاری های گردشگری می باشند.

پروانه سلحشوری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مونته نگرو نیز در این دیدار پس از ابراز خرسندی از سفر به مونته نگرو و دیدار با مسئولین پارلمانی این کشور، از این سفر به عنوان اولین سفر گروه دوستی پارلمانی میان دو کشور یاد کرد و آن را آغازی برای شروع فصل نوینی از مناسبات پارلمانی دو کشور دانست.

وی در ادامه ابراز امیدواری نمود که مجالس دو کشور بتوانند تسهیل کننده همکاری های بخش های دولتی و خصوصی ایران و مونته نگرو در زمینه های اقتصادی و بازرگانی باشند.

سلحشوری در ادامه و در پیرامون صحبت های رئیس کمیسیون اقتصاد، دارایی و بودجه مونته نگرو گفت: در بخش هتل سازی، سدسازی و ساخت بزرگراه، ظرفیت ها و پتانسیل بسیار بالایی در ایران وجود دارد و می توانیم با توجه به منافع طرفین همکاری های خوبی داشته باشیم.

وی سپس به بخش انرژی و منابع فراوان نفت و گاز جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت که این زمینه ها می تواند محورهای اصلی همکاری میان دو کشور را شکل دهد.
سلحشوری در ادامه این دیدار سطح پایین مناسبات پارلمانی ایران و مونته نگرو را یک نقص برشمرد و ابراز امیدواری نمود که با افزایش رفت و آمدهای هیئت های پارلمانی میان دو کشور، سطح مناسبات دوجانبه میان ایران و مونته نگرو به حد مطلوب برسد.

در پایان در خصوص سیستم مالیاتی دو کشور بحث هایی صورت گرفت و بر ضرورت تبادل تجربیات میان طرفین تاکید شد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.