| کد خبر: 153108 |

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران تأکید کرد:

برنامه ریزی مدیریت شهری برای ارتقای گردشگری در بافت تاریخی تهران

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در نشست نظارت ستادی شهرداری منطقه 11 بر توجه به گردشگری در بافت تاریخی طهران قدیم به عنوان قطب در آمدزا تأکید کرد.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در نشست نظارت ستادی شهرداری منطقه 11 بر توجه به گردشگری در بافت تاریخی طهران قدیم به عنوان قطب در آمدزا تأکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، حسن رباطی با بیان این که 20 درصد بافت تاریخی شهر تهران در محدوده این منطقه قرار گرفته است؛ گفت: برنامه ریزی شهرداری تهران باید مبنی بر ارتقای این حوزه باشد.

وی توجه به محله های قدیمی بخش مرکزی پایتخت از جمله محله عباسی، دامپزشکی وآذربایجان را که برای شهروندان نوستالوژیک هستند؛ در احیای بافت فرهنگی و هویتی شهر تهران حائز اهمیت دانست و افزود: راسته‌های کتاب و مجاورت با مراکز علوم دانشگاهی مانند دانشگاه تهران، پارک دانشجو و تالار وحدت فرصتی برای منطقه در برنامه ریزی های فرهنگی است.

وی همچنین با توجه به مرکزیت محدوده منطقه 11 و شیب تند این بخش از پایتخت، لزوم آمادگی برای فصل سرما و بارندگی را از موضوعات جدی در بافت فرسوده و ریز دانه عنوان کرد و رفع مشکلات ناشی از آبگرفتگی ها برای تسهیل خدمات به شهروندان را حائز اهمیت دانست.

رباطی در خصوص بافت فرسوده هسته مرکزی شهر تهران با اشاره به وجود صنف های تولیدی، خاطر نشان کرد: با همکاری آتش نشانی اخطاریه های لازم برای پیش گیری از احتمالات خطر صادر می شود.همچنین نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 در خصوص توجه به زیر ساخت های حمل و نقل و ترافیک با تأکید بر اهمیت مترو و اقدامات خوبی که در این زمینه انجام شده است؛ گفت: 154 میلیارد تومان در 28 نقطه این منطقه برای تملک خطوط مترو هزینه شده است.

وی با بیان چالش ها و موضوعات منطقه در حوزه حمل و نقل عمومی، پیشنهاد اتصال خط 2و3 مترو را به علت رفت و آمد زیاد در این مسیر برای بهبود این معضل مطرح کرد و ادامه داد: ارتقای حمل و نقل عمومی با تبدیل خط BRT به LRT حد فاصل میدان جمهوری اسلامی تا میدان بهارستان و حدفاصل میدان راه آهن تا تجریش با توجه به مشکلات زیست محیطی ناشی از تردد اتوبوس های BRT امکان پذیر خواهد بود.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱،عدم توجه به موضوع گردشگری در بافت تاریخی این منطقه که در محدوده حصار ناصری قرار دارد؛ ضرورت توجه به انضباط شهری، تعیین تکلیف املاک با ارزش خیابان وحدت اسلامی ، تعریض خیابان ولی عصر (عج) و وحدت - شوش ، رسیدگی جدی به وضعیت ساختمان های نا ایمن و فرو نشست هایی که در نیمه جنوبی منطقه ایجاد می شوند؛ از جمله دغدغه های موجود در هسته مرکزی شهر تهران است که شهردار منطقه 11 به آن ها اشاره کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.