| کد خبر: 134341 |

تاکید بر حق قانونی اقامت زنان مجرد در هتل‌ها

رئیس اتحادیه هتلداران اصفهان اعلام کرد که اقامت زنان تنها و مجرد در هتل‌ها و مهمانسراها هیچ منع قانونی ندارد. این درحالی است که برخی اقامتگاه‌ها همچنان از پذیرش مسافران زن که تنها مراجعه می‌کنند، خودداری می‌کنند و آنها را به اداره اماکن ارجاع می‌دهند.

تین نیوز

رئیس اتحادیه هتلداران اصفهان اعلام کرد که اقامت زنان تنها و مجرد در هتل‌ها و مهمانسراها هیچ منع قانونی ندارد. این درحالی است که برخی اقامتگاه‌ها همچنان از پذیرش مسافران زن که تنها مراجعه می‌کنند، خودداری می‌کنند و آنها را به اداره اماکن ارجاع می‌دهند.

 

به گزارش «دنیای اقتصاد» پیش از این نیز رئیس جامعه هتلداران کشور اعلام کرده بود عدم پذیرش زنان مجرد و تنها در هتل‌ها تخلف محسوب می‌شود و مسافران می‌توانند این موارد را گزارش کنند. مهدی نریمانی، رئیس اتحادیه هتلداران اصفهان، در این باره به «ایسنا» گفت: «اخیرا این موضوع به همه هتل‌های اصفهان ابلاغ شده که اگر مسافر خانم، مدارک هویتی عکس‌دار و معتبر داشت، ممانعتی برای اسکان او ایجاد نکنند.» وی ادامه داد: «گاهی مسافرانی به هتل‌ها مراجعه می‌کنند که هنوز شناسنامه‌هایشان عکس‌دار هم نشده است. قطعا ارجاع چنین افرادی به اداره اماکن ناشی از مشکوک بودن موردشان بوده است.»

 

این هتلدار درباره کوتاهی برخی واحدهای اقامتی در اجرای این بخشنامه که ارجاع مسافران زن به اداره اماکن از آن حذف شده، تصریح کرد: «ممکن است مواردی پیش آمده باشد که حسب آن، اقدام کرده باشند و معمولا از مشتری می‌خواهند که هماهنگ عمل کنند؛ اما به‌طور کل اگر مسافر مدارک معتبر داشته باشد، منعی وجود ندارد. این ابلاغ به مهمان‌پذیرها و مسافرخانه‌ها نیز شده که اگر با مواردی از این دست روبه‌رو شدند، حتما مسافر را بپذیرند.» در همین حال، مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری یک‌سال پیش در زمان ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی «ذخیره و ابطال اتاق در واحدهای اقامتی ایران» تاکید کرده بود: «سال‌هاست بخشنامه نیروی انتظامی در این باره باطل شده و این برخوردهای سلیقه‌ای در برخی اماکن اقامتی از «عدم آگاهی» ناشی می‌شود.»

 

ولی تیموری گفته بود: «هم اداره اماکن و هم سازمان میراث فرهنگی در این‌باره هیچ محدودیتی ندارند و زنان تنها و مجرد مانند تمام شهروندان می‌توانند از حقوق کامل خود برای اقامت بهره‌مند شوند و طبق شیوه‌نامه اخیر، مراکز اقامتی حتی لازم نیست این مدارک هویتی را نزد خود محفوظ نگه دارند.» رئیس وقت اماکن عمومی نیروی انتظامی در سال ۸۸ نیز در اظهارنظری در این‌باره گفته بود: «هیچ هتل یا مرکز اقامتی حق ندارد برای پذیرش خانم‌ها درخواست نامه کتبی از اماکن کند و اصلا چنین چیزی وجود ندارد که هتل‌ها زنان را بدون نامه از اماکن نپذیرند.» با این‌همه به نظر می‌رسد برخی هتل‌ها همچنان از این قانون تخطی و بعضا از ناآگاهی مسافران سوءاستفاده می‌کنند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.