| کد خبر: 133192 |

رونق توریسم دریایی دریای خزر با فعالیت طرح های سالم سازی

تین نیوز

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از آغاز فعالیت طرح های سالم سازی دریا در شهرستان های ساحلی این استان خبر داد.

 
 
دلاور بزرگ نیا در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: فعالیت طرح های سالم سازی دریا در سال 96 از تاریخ دوم خرداد ماه امسال در شهرستان های ساحلی استان آغاز شده است.
 
 
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تصریح کرد: شنا کردن گردشگران در طرح های سالم سازی دریا در ایام ماه مبارک رمضان بلامانع خواهد بود.
 
 
وی در ادامه گفته های خود اذعان داشت: بر این اساس 98 طرح سالم سازی ویژه بانوان و آقایان فعالیت خود را امسال آغاز کرده اند.
 
 
وی خاطرنشان ساخت: مدیریت و نظارت بر اجرای طرح های سالم سازی دریا به عهده استانداری است اما اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران نیز به عنوان یکی از اعضای کمیته اجرایی خدمات سفر مسئولیت نرخ گذاری تاسیسات و تفریحات گردشگری دریایی در طرح های سالم سازی دریای استان مازندران را به عهده دارد.
 
 
این مقام مسئول در استان مازندران تاکید کرد: همچنین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در موضوعات مربوط به تبلیغات و فرهنگ سازی برای ترغیب مردم به شنا کردن در طرح های سالم سازی دریا، اقدامات موثری انجام می دهد.
 
 
بزرگ نیا بیان داشت: هر ساله طرح های سالم سازی دریا در طول نوار ساحلی استان های شمالی با هدف افزایش ایمنی برای شنای گردشگران و ارائه خدمات مناسب در سواحل به آنها، با مدیریت وزارت کشور و نظارت استانداری های این استانها، توسط بخش خصوصی اداره می شود.
 
 
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تاکید کرد: راه اندازی و افزایش کمی و کیفی فعالیت های این طرح سالم سازی در راستای افزایش امنیت برای شنای گردشگران طی سالهای اخیر باعث شده تا سال به سال شاهد کاهش میزان تعداد غرق شدگان درآبهای دریای خزر باشیم.
 
 
بزرگ نیا یادآور شد: با اجرای طرح سالمسازی دریای خزر در دولت یازدهم آمار غرق شدگان 63 درصد به نسبت سال 91 کاهش یافت.
 
 
وی اظهار امیدواری کرد : سال به سال شاهد کاهش چمشگیر غرق شدگی گردشگران در آبهای استان مازندران باشیم در نهایت این میزان به صفر برسد.
 
 
این مقام مسئول در استان مازندران در ادامه سخنان خود تاکید کرد: سال گذشته 79 نفر گردشگر در آبهای استان مازندران مازندران غرق شدند که بیش از 90 درصد از این افراد در خارج از طرح سالمسازی به دلیل آشنا نبودن با شنا جان خود را از دست دادند.
 
 
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تصریح کرد: بر اساس آمار اخذ شده بیشترین میزان غرق شدگی گردشگری طی سال گذشته از شهرهای تهران و استان های خراستان شمالی، جنوبی و مرکزی صورت گرفته است.
 
 
وی یادآور شد: بنا به اعلام مسئول طرح های سالم سازی استان مازندران، اجرای طرح ارسال پیامک هشدار به مسافران در سواحل خزر نصب بنرهای هشداری در استان هایی که در سال های اخیر بیشترین غرق شدگان دریای خزر را داشتند، نصب بنرهای هشداری در استان هایی که در سال های اخیر بیشترین غرق شدگان دریای خزر را داشتند.
 
 
بزرگ نیا اظهار داشت: امیدواریم امسال شاهد کاهش چشمگیر تغداد غرق شدگان در آبهای دریای خزر مازندران باشیم.
 
 
وی در خاتمه نقش ناجیان غریق استان و نیز هلال احمر استان را در راستای کاهش غرق شدگی های بسیار موثر عمل کرد و از افزایش کیفی و کمی تجهیزات محیط بانان این مناطق خبر داد.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.