| کد خبر: 202830 |

واکنش پلیس راهور به مطالبه‌گری از پلیس هنگام آلودگی هوا

جانشین معاونت عملیات ترافیک راهور ناجا گفت: همواره با تشدید آلودگی هوا در پاییز از پلیس مطالبه‌گری می‌شود در حالی که نامی از نهادهای اصلی متولی برده نمی‌شود و آن‌ها حالت انفعالی می گیرند.

تین نیوز

جانشین معاونت عملیات ترافیک راهور ناجا گفت: همواره با تشدید آلودگی هوا در پاییز از پلیس مطالبه‌گری می‌شود در حالی که نامی از نهادهای اصلی متولی برده نمی‌شود و آن‌ها حالت انفعالی می گیرند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ رسول ابراهیمی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه حدود ۱۷ تا ۱۸ نهاد و سازمان با موضوع آلودگی هوا در ارتباط هستند، اظهار کرد: تعداد زیادی نهاد به‌نوعی در خصوص کاهش آلودگی مسئولیت دارند که مشخص نیست هنگام بروز آلودگی هوا کجا هستند و پاسخگوی وضعیت موجود نیستند.

وی ادامه داد: ادارات و دستگاه‌ها از ابتدای سال یک تقویم عملیاتی و برنامه مدیریتی کلان برای کاهش آلودگی فصل پاییز ندارند و هنگام بروز آلودگی ، پلیس به عنوان آخرین نهاد از سوی جامعه مورد مطالبه‌گری واقع می شود و تمام مشکلات به سمت پلیس سر ریز می‌شود در حالی که نامی از نهادهای اصلی متولی برده نمی‌شود و آن‌ها حالت انفعالی می‌گیرند و نقش خود را به‌درستی ایفا نمی‌کنند.

جانشین معاونت عملیات ترافیک راهور ناجا با تاکید بر اینکه روش‌های سنتی در این حوزه پاسخگو نیست، خاطر نشان کرد : گرچه پلیس ، قوانین و مقررات وضع شده را اجرا می‌کند اما نمی‌توان همیشه از حرکت و تردد خودروها به صورت یک به یک جلوگیری کرد و برای کاهش آلودگی و تردد خودروها جریمه وضع کرد چرا که بازدارندگی همیشه وجود ندارد.

ابراهیمی اضافه کرد : تمرکز پلیس بر موضوع معاینه فنی و دودزا بودن خودروها، عمده توان این نهاد را می گیرد چراکه وظیفه پلیس انتظام بخشی به عبور و مرور و کاهش تصادفات است در حالی که بیشتر فعالیت‌های آن برای کاهش آلودگی است.

وی در خصوص کیفیت سوخت خودروها گفت: در حال حاضر سوخت مصرفی در اروپا بر اساس استاندارد یورو ۶ است این در حالیست که در تهران سوخت یورو ۴ و خودروهای دیزلی از یورو ۲ استفاده می‌شود که چالش بزرگی است و سوال اینجاست که چرا برنامه‌ای از سوی دستگاه های مربوطه برای ارتقای وجود ندارد.

به گزارش رادیو گفت و گو ابراهیمی به گسترش خودروهای برقی برای کاهش آلودگی هوا اشاره و اظهارکرد: دولت باید دستگاه‌های متولی را برای کاهش مصرف سوخت فسیلی مکلف کند و از آن‌ها در این خصوص برنامه بخواهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.