◄ استیضاح وزیر راه و شهرسازی، اشتباه است / جهانگیریان باید درباره سقوط آنتونوف پاسخگو باشد

تین نیوز | عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره سقوط آنتونوف 140 باید پاسخگو باشد، گفت: اعتقادی به استیضاح وزیر راه و شهرسازی ندارم.
مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با تاکید بر اینکه علیرغم گذشت زمان طولانی، تاکنون درباره پرونده آنتونوف 140، گزارش صحیح و منطقی، دریافت نکردیم، اظهار کرد: تخلف رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در سقوط هواپیمای آنتونوف 140 محرز است و باید پاسخگو باشد.
وی با تاکید بر اینکه سازمان هواپیمایی کشوری، در این زمینه پاسخ منطقی ندارد که ارائه دهد، گفت: منتظر گزارش نهایی سازمان هواپیمایی کشوری بودیم تا نتایج جمع بندی کمیسیون عمران هم مطرح شود، که متاسفانه تاکنون خبری از این گزارش، نیست.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: معمولا در بررسی سوانح هوایی، خطای انسانی یا نقص فنی از دلایل سقوط اعلام می شود اما در مورد سقوط آنتونوف 140، نکته مهم این است که کارشناسان پیش بینی این سانحه را داشتند و نسبت به احتمال سقوط این هواپیما، تذکر داده بودند.
استیضاح وزیر راه و شهرسازی، اشتباه است
لاهوتی با ارزیابی مثبت از عملکرد وزیر راه و شهرسازی گفت: در سانحه سقوط آنتونوف 140، تخلف از سوی سازمان هواپیمایی کشوری بوده نه وزیر، و در مجموع، صحبت از استیضاح وزیر راه و شهرسازی، اشتباه است.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اعتقادی به استیضاح وزیر راه و شهرسازی ندارم، یادآور شد: به نظرم باید مدیریت ها را با توجه به شرایط ها سنجید، این موضوع که با توجه به شرایط تحریم، هنوز ایرلاین ها به فعالیت شان ادامه می دهند، جای تقدیر دارد.
وی یکی از کارهای خوب وزیر راه و شهرسازی را حمایت از بخش خصوصی دانست و افزود: وزیر راه و شهرسازی، عملکرد خوبی در بخش حمل و نقل، بویژه حمایت از بخش خصوصی در سرمایه گذاری های مربوط به موضوعات حمل و نقل داشته و کمیسیون عمران از وزیر راه و شهرسازی رضایت دارد.
لاهوتی در پایان یادآور شد: اینکه یک نفر موضوع استیضاح را مطرح کرده، ارتباطی به مجموع کمیسیون عمران ندارد.
لطفا به دلایل مطرح شده در لینک ذیل توجه کنید که حتما استیضاح باید انجام بشه http: / / www. tinn. ir / vdcfycdy. w۶dj۰agiiw. html fd۸۱۴۹
تین نیوز دوستت داریم، لاهوتی دوستت داریم، تین نیوز بخاطر انعکاس مطلب و لاهوتی بدلیل شهامت و صداقت در بیان مطلب، لیکن یک سوال که چرا وزیر محترم جهانگیریان را عزل نمیکند؟!! آقای جهانگیریان نه تنها در موضوع سقوط مقصر است بلکه در موضوع سقوط فالکن هم مقصر است چون در خرید پانل برای فالکن ۲۰۰۰ بی مبالاتی داشت که اگر گوش بحرف دلسوزان میداد و پانل که در دوران آقای پهلوانی کارسازی شده بود خریداری میشد فالکن ۲۰ از گردونه پرواز حذف و منجر به سقوط نمیشد. واقعا کسی پیگیر باشه منابع این ادعا را راحت میتونه پیدا کنه
آقای جهانگیریان کلکسیونی از مدیرانی بیسواد و کم تجربه در استاندارد پرواز(طراحی و ساخت - عملیات پرواز - گواهینامه و …) دور خود چیده است. چون این مدیران از توان علمی و عملی بسیار بسیار پایینی برخوردار هستند بنابراین کارشناسان هیچگونه همکاری موثر به خاطر این عمل ایشان انجام نمی دهند. کارایی سازمان بدلیل در کما بودن ایشان پایین است و بایستی منتظر سانحه بسیار دلخراش دیگری در صنعت در کوتاه مدت بود.
چرا از سانحه هواپیمای TB ۲۱ که کاپیتان یوسفی مهر مدیر عامل پارسیس و مدیر عملیات مرکز آموزش فنون هوایی آقای کاپیتان طارمی دیروز در فرودگاه پیام داشته اند خبری نمینویسید.
علی آقا براحتی منابع خبر را لو دادی!! وقتی میگی زمان پهلوانی بوده معلوم میشه که خود پهلوانی و معاوننانش در جریان هستند دیگه. ما هم شنیدیم جلسات متعددی تشکیل و تصمیم به خرید پانل از شرکت فرا کالا گستر کیمیا بود که با آمدن جهانگیریان مسکوت و منجر به سقوط فالکن ۲۰ شد. بیچاره خانواده های خلبانان که چه می کشند و بیچاره تر جهانگیریان که فردای قیامت چه خواهد کشید
همه مردم میدانند چه خبر است فقط مقصر سر خود را در برف فروبرده و در توهم ناشی از مستی میز در سیر افاق و انفس بسر میبرد. دیگر چیزی برای لو رفتن وجود ندارد و مقدمات یک مناظره تلوزیونی در حال رقم خوردن است که موضوعات این مناظره از قرار زیر خواهد بود: علت رشد نرخ سوانح علت کم شدن نظارت نهاد حاکمیتی کشور علت رشد پدیده شوم و غیر قانونی فروش چارتری علت عدم پیگیری دفتر نظارت علت عدم پاسخگویی به مردم علت سوئ مدیریت علت برخورد دوگانه با شرکتها در یک موضوع مشترک علت نفوذ برخی افراد معلوم الحال در روندتصمیم گیری نهاد حاکمیتی علت تاخیرها نا متعارف و نبود سازوکار در پیگیری امور
لطفا سازمان اعلام نماید که تاییدیه این هلی کوپتر را آیا دفتر طراحی و ساخت سازمان و یا قابلیت پرواز صادر کرده است؟
من موندم چرا هواپیمایی که سقوط کرده(همون آنتونف یا ایران ۱۴۰ که بعد از سقوط به آنتونف ۱۴۰ تغییر نام داده شد) و از رده خارج شده الآن از خانواده همین هواپیما یعنی آنتونف ۷۴ که توسط هواپیمایی پویا ایر با اون اوضاع خاص خودش بکارگیری میشد مدتی بعد از سقوط ایران ۱۴۰ توسط شخص رئیس جمهور یعنی آقای روحانی این Type هواپما از خانواده آنتونف نیز از انجام پرواز منع شد ولی الآن شاهد این موضوع هستیم که این هواپیما دوباره به پروازهای خودشو از سر گرفته و در مسیر تهران - ایلام - تهران و تهران - شاهرود - تهران فعالیت داره. الآن این سئوالو دارم که چگونه هواپمایی که توسط رئیس جمهور از پرواز منع شده دوباره داره کار جابجایی مسافر انجام میده و اینکه آیا باز باید منتظر یه حادثه دلخراش دیگه از هواپیماهای پیر و غیر قابل اعتماد شرکت انتونف اوکراینی باشیم؟