| کد خبر: 253673 |

◄ وضعیت تعداد صندلی های عرضه شده در نوروز 1402 در بخش جاده ای، ریلی، هوایی

وزارت راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی را در آستانه شروع تعطیلات نوروزی منتشر کرد.

تین نیوز

وزارت راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی  جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی را در آستانه شروع تعطیلات نوروزی منتشر کرد.

به گزارش تین نیوز ، بر اساس آماری که شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در برنامه صبح به خیر ایران ارایه کرد، وضعیت حمل و نقل عمومی برای سفرهای نورزی 1402 بدین شرح است:

- در زمینه حمل و نقل جاده ای عمومی حدود ۱۴۰۰۰ اتوبوس، ۲۹۰۰۰ مینی بوس و ۳۱۰۰۰ سواری برون شهری جهت جابجایی مسافران در نظر گرفته شده است و ۲۴۰۰ شرکت حمل و نقل جاده ای فعال در کشور مسئولیت حمل و نقل عمومی جاده ای را به عهده دارند و برای اولین سال سامانه رزرو نیز برای فروش بلیت ها در این بخش توسط تعدادی از سامانه ها در نظر گرفته شده است تا در صورتی که تقاضای سفر بیشتر از ظرفیت تخصیصی ناوگان باشد، تمهیدات لازم جهت افزایش ناوگان توسط شرکت های خصوصی حمل و نقل جاده ای در نظر گرفته شود.

- ظرفیت ناوگان ریلی در طرح نوروزی حدود ۵.۱ میلیون مسافر است که پیش فروش بلیت از اواسط اسفندماه شروع شده و در حال انجام است. شرکت راه آهن در تلاش است تا با تامین منابع مالی نسبت به تامین لکوموتیوهای اضافی اقدام کند تا بتواند از این طریق ظرفیت حمل و نقل ریلی کشور را تا ۱۰ درصد افزایش دهد.

-  ۳.۲ میلیون صندلی برای جابجایی مسافران از طریق حمل و نقل هوایی در نظر گرفته شده است و نظارت بر عملکرد شرکت‌ های هوایی از طریق سازمان هواپیمایی کشور در حال انجام است تا هم بلیت ها با قیمت مصوب فروخته شود و هم از فروش چارتری تا حد امکان جلوگیری به عمل آید. سعی بر این است تا حد امکان از تاخیر بیش از اندازه در پروازها جلوگیری شود.

- از ۸۸۷ نقطه پرتصادف مصوب در کمیسیون ایمنی راه ها، ۲۰۰ نقطه توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال اجرا جهت آشکارسازی، ایمن سازی و اصلاح هندسی است و نیز ۸ هزار کیلومتر از راه های مواصلاتی کشور در قالب ۱۰۰ قطعه راه در اولویت نظارت در طرح نوروزی قرار گرفته، تا ایمنی سفر مسافران را افزایش دهد.

- در کمیسیون ایمنی راه ها در طرح نوروزی کاهش ۱۰ کیلومتر بر ساعت سرعت در آزادراه ها و بزرگراه ها از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ بنابر پیشنهاد پلیس راه مصوب و مقرر شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.