| کد خبر: 243568 |

◄ همکاری ایران و روسیه در توسعه خطوط کشتیرانی رو-رو دریای خزر

معاون حمل و نقل وزارت راه وشهرسازی کشورمان از گفت‌و‌گو با همتای روسی خود درباره توسعه حمل و نقل ترکیبی و ترانزیت در مسیر کریدور بین‌المللی شمال-جنوب و افزایش ظرفیت حمل و نقل در مسیر دریایی خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزارت راه وشهرسازی کشورمان از گفت‌و‌گو با همتای روسی خود درباره توسعه حمل و نقل ترکیبی و ترانزیت در مسیر کریدور بین‌المللی شمال-جنوب و افزایش ظرفیت حمل و نقل در مسیر دریایی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه وشهرسازی، شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه وشهرسازی  درباره زمینه ملاقات با دیمیتری زوروف معاون حمل و نقل روسیه اظهار کرد: توسعه حمل و نقل ترکیبی و ترانزیت در مسیر کریدور بین‌المللی شمال-جنوب، افزایش ظرفیت حمل و نقل در مسیر دریای خزر و شاخه‌های غربی و شرقی کریدور و برنامه‌ریزی برای اجرایی سازی تفاهم‌نامه اخیر همکاری‌های ترانزیتی دو کشور از اصلی ترین محورهای این دیدار و گفت‌وگو بود.

افندی‌زاده با بیان اینکه توسعه همکاری‌های حمل و نقلی و ترانزیتی دو کشور موضوع اصلی این دیدار بود،‌ افزود:‌ همچنین مشارکت برای توسعه زیر ساخت‌های ریلی در کریدور شمال-جنوب و توسعه خطوط کشتیرانی رو-رو در دریای خزر و حذف گلوگاه مرزی جاده‌ای آذربایجان-روسیه به تفصیل مورد مذاکره قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: یش‌بینی می‌شود در کمیته مشترک همکاری‌های حمل و نقلی دو کشور که ماه آینده در روسیه برگزار می‌شود، جزئیات همکاری در این زمینه‌ها بررسی و مورد تفاهم قرار گیرد.

گفتنی است الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر فدراسیون روسیه و هیئت عالی‌رتبه همراه طی سفری که هفته گذشته به ایران داشت، با مقامات ‌کشورمان در حوزه‌های مختلف دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در حاشیه نشست مشترک ایران و فدراسیون روسیه نیز که در تهران برگزار شد، دوازدهمین پروتکل اجلاس گروه کاری همکاری‌های حمل و نقل جمهوری اسلامی دو کشور توسط معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر حمل و نقل روسیه به امضا رسید.

حمل‌و‌نقل و ترانزیت با توجه به موقعیت ژئوپلتیک دو کشور ایران و روسیه از مهم‌ترین محورهای دیدارهای دوجانبه میان مسئولان دو کشور بود. روسیه دارای ظرفیت‌های بالا در حوزه حمل‌و‌نقل برای همکاری با ایران است و تحریم‌های اخیر علیه این کشور از سوی کشورهای اروپایی نیز فرصت بیشتری برای ایران به منظور انتقال دانش، تجربیات و تکنولوژی در حوزه حمل‌و‌نقل فراهم کرده است.

همچنین از آنجا که ایران و روسیه از موسسین کریدور شمال - جنوب هستند، پررنگ کردن نقش تجاری این کریدور و افزایش ترانزیت در این مسیر برای هر دو کشور دستاوردهای فراوانی دارد.

روسیه سالانه حدود  ۳۴میلیون تن با کشورهای جنوبی ایران تبادلات تجاری دارد که این حجم از کالا می‌تواند ستون فقرات کریدور شمال جنوب را شکل دهد.

پیش از این نیز وزیر راه و شهرسازی با همتای روسی خود یادداشت تفاهمی با هدف افزایش ترانزیت از طریق کریدور شمال جنوب به امضا رسانده بود که بر اساس آن کمیته مشترکی با هدف پایش مستمر، تسریع و تسهیل گام‌های اجرایی از نمایندگان دو کشور تشکیل خواهد شد تا ظرفیت سازی برای ترانزیت از قلمرو دو کشور و به جغرافیای پیرامون انجام گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    خوبه ها !!! ولی کشتی کی می خواهید بخرید !!! دوزبولاغ شده 3000 هزار دلار !!! انصاف باشید (تازیه اگر قزاقستان هم نگیرد !! فقط ترکمنستان 3000 دلار !!!)