| کد خبر: 238752 |

رییس مرکز توسعه و سیاست راهبردی وزارت راه و شهرسازی:

◄ تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت اول وزارت راه‌وشهرسازی است

رییس مرکز توسعه و سیاست راهبردی وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر اولویت اول وزارت راه و شهرسازی تکمیل طرح‌های نیمه تمام در کشور می‌باشد.

تین نیوز

رییس مرکز توسعه و سیاست راهبردی وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر اولویت اول وزارت راه و شهرسازی تکمیل طرح‌های نیمه تمام در کشور می‌باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، فاطمه سادات حمیدیان روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری بابل افزود : یکی از سیاست های اصلی دولت هم تکمیل طرح های نیمه تمام در استان ها است که در سفرهای استانی رییس جمهوری این عوامل ساماندهی و دسته بندی می شوند.

وی ادامه داد : استان مازندران هم باید تا قبل از سفر استانی طرح های نیمه تمام دارای اولویت را دسته بندی کند تا برای حل مشکلات اعتباری این طرح های مهم گره گشایی شود.

حمیدیان از کمبود منابع اعتبار به عنوان یکی از مشکلات طرح های نیمه تمام در کشور یاد کرد و با تاکید بر این که دولت درصدد رفع این مشکل است ، گفت : در حال حاضر از جمله برجسته ترین مشکلات شهری در مازندران و بابل ترافیک و آب های سطحی است که در روز جاری با بارش باران این مشکل بخوبی در شهرهای مازندران از جمله بابل خود را نشان داده است.

بارندگی در مازندران طبق پیش بینی هواشناسی از شب گذشته شروع شد و همچنان ادامه دارد. تداوم بارندگی و شدت آن در برخی از مناطق سبب آبگرفتگی سطحی خیابان ها و معابر شده ولی مشکل جدی در پی نداشته است.

رییس مرکز توسعه و سیاست راهبردی وزارت راه و شهرسازی یکی از راهکارهای تجربه شده برای حل مشکل ترافیک در شهرها را احداث پارکینگ های مشارکتی معرفی کرد و افزود : اینگونه پارکینگ ها که در تهران تجربه موفقی بوده علاوه بر درآمدزایی برای شهرداری مشکل ترافیکی را در شهرهایی مانند بابل برطرف خواهد کرد.

حمیدیان ایجاد تصفیه خانه را هم راهی برای استفاده بهینه از روان آب های ناشی از بارندگی دانست و گفت: در برخی از شهرهای کشور مدیریت شهری با احداث تصفیه خانه مرتبط به حوزه شهری ، روان آب های سطح شهر را جمع آوری و بعد از تصفیه برای آبیاری فضای سبز استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: شبکه جمع آوری آب های سطحی شهری نه تنها مشکل آبگرفتگی را برطرف می کند بلکه سبب جلوگیری فرونشست زمین ها هم می شود.

رییس مرکز توسعه و سیاست راهبردی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: در طرح های حوزه شهری از جذب سرمایه گذار غافل نشویم و افرادی هستند که در برخی از طرح ها علاقه مند به سرمایه گذاری هستند که مدیریت شهری باید آنها را شناسایی و بخوبی از ظرفیت آنها استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.