| کد خبر: 235225 |

◄ سفرهای داخلی و خارجی به شرط واکسن

طی هفته‌های گذشته با توجه به حجم بالای واردات واکسن و واکسیناسیون در کشور، قرار بود شرط واکسینه شدن مردم برای ارائه خدمات و مجوز انجام برخی از فعالیت‌ها مورد توجه قرار بگیرد و یکی از آن‌ها سفرهای داخلی و خارجی است.

تین نیوز

 در ماه‌های گذشته در کشورهای مختلف مجوز حضور مردم در مکان‌هایی مانند ورزشگاه‌ها، سینماها و... و انجام فعالیت‌های مختلف مانند سفرهای داخلی و خارجی به افرادی داده می‌شود که هر دو دز واکسن را دریافت کرده باشند. در ایران نیز طی هفته‌های گذشته حجم بسیار زیادی واکسن از مبادی مختلف به کشور وارد شده و واکسسیناسیون به سرعت در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، از سوی دیگر در هفته‌های اخیر مباحثی در این زمینه و شرطی شدن همین فعالیت‌ها برای برای واکسینه‌شده‌ها و کسانی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند مطرح شده است.

رضا نفیسی -رییس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی - اظهار کرد: اجرای سیستم هوشمند کرونا مدتی است مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بر اساس آن مقرر شده، اطلاعات افرادی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند، وارد این سیستم شود و محدودیت‌های کرونایی مانند ممنوعیت‌های سفر برای آن‌ها لغو شده و کاهش یابد.

وی افزود: به گونه‌ای که اگر این افراد واکسینه شده خواستند برای سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند قطار، اتوبوس، هواپیما یا خودروی شخصی خود اقدام کنند، مشکلی برای آن‌ها وجود نداشته باشد بتوانند این کار را انجام دهند و حتی بدون مشکل به سفرهای خارجی بروند.

البته پیش از این نیز بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به اتمام واکسیناسیون در ایران تا بهمن ماه امسال در این باره گفته‌ بود: بعضا شایعاتی در خصوص خوب نبودن واکسن مطرح می‌شود در حالی که تزریق واکسن واجب است و توصیه می‌شود همه مردم، واکسن را دریافت کنند. در آینده ملاک برای ارائه خدمات در هتل‌ها و بانک‌ها و دریافت بلیت هواپیما و اتوبوس، ارائه کارت واکسن لازم خواهد بود بنابراین اگر کسی واکسن تزریق نکند ممکن است بسیاری از این خدمات را دریافت نکند.

حالا خبرهایی منتشر شده که اورژانس کشور، داشتن کارت واکسن و دریافت هر دو دز واکسن کرونا را شرط و ضرورتی برای دریافت خدماتی مانند خدمات بانکی و مجوزی برای دریافت بلیت هواپیما و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی و انجام سفرهای خارجی اعلام کرد و باید دید در آینده با افزایش واکسیناسیون در کشور اجرای این طرح در کشور در راستای ترغیب مردم برای دریافت واکسن و تسریع واکسیناسیون در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.