| کد خبر: 229750 |

واکسیناسیون عمومی کرونا رایگان انجام می‌شود

رئیس جمهور اعلام کرد: واکسیناسیون عمومی، طبق سند ملی واکسیناسیون به صورت رایگان اجرا می‌شود.

تین نیوز

رئیس جمهور اعلام کرد: واکسیناسیون عمومی، طبق سند ملی واکسیناسیون به صورت رایگان اجرا می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما ؛ آقای روحانی در ادامه سخنانش در جلسه امروز هئیت دولت گفت: واکسیناسیون باید دقیقا براساس سند واکسیناسیون مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شود و با متخلفان به اشد ممکن برخورد خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه مواردی از تخلف در خصوص تزریق واکسن در برخی شهر‌ها گزارش شده که بررسی‌ها نشان می‌دهد این تخلفات واقعیت داشته است که پرونده آن‌ها به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

رئیس جمهور گفت: روز گذشته بانک مرکزی ۱۰۰ میلیون دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومانی برای واردات واکسن توسط بخش خصوصی اختصاص داده تا با نظارت وزارت بهداشت و درمان اقدام به واردات کنند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی تاکنون برای واردات ۶ میلیون دوز واکسن اقدام کرده است افزود: واکسن‌های وارداتی بخش خصوصی به وزارت بهداشت تحویل خواهد شد و این واکسن به صورت رایگان برای واکسیناسیون عمومی به کار گرفته خواهد شد.

اقای روحانی تاکید کرد: علاوه براین زمینه برای واردات واکسن با ارز نیمایی نیز فراهم شده است و بخش خصوصی با نظارت وزارت بهداشت می‌تواند اقدام به واردات واکسن کند و به صورت آزاد در امر واکسیناسیون به کار گیرند.

رئیس جمهور با اشاره به واکسیناسیون کامل کادر درمان از آغاز واکسیناسیون افراد مسن و بیماران خاص خبرداد و افزود: پیش بینی می‌شود با اتمام واکسیناسیون این دو گروه که جمعیتی حدود ۶ تا ۷ میلیون نفر را در برمی گیرد امنیت روحی و روانی جامعه در ارتباط با این بیماری ترمیم شود چراکه هم اکنون حدود ۷۰ درصد فوتی‌ها در رده سنی ۶۰ سال به بالا و بیماران خاص هستند لذا پیش بینی می‌شود شرایط در ماه‌های اردیبهشت و خرداد بهتر شود.

وی از عزم جدی دولت برای حمایت از تولید واکسن داخلی هم خبرداد و تاکید کرد: دولت تمام توان خود را برای حمایت از تولید واکسن داخلی بسیج کرده است و امیدواریم واکسن داخلی تابستان امسال وارد بازار شود ضمن اینکه طرح‌های مشترک واکسن با روسیه و کوبا نیز درحال پیشرفت است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.