| کد خبر: 206114 |

◄ اقدامات وزارت راه و شهرسازی در مقابله با ویروس کرونا

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل ونقل، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران وزارت راه شهرسازی گفت: برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا وزارت راه و شهرسازی در راستای دستور العمل های وزارت بهداشت اقداماتی انجام داده است.

تین نیوز

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل ونقل، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران وزارت راه شهرسازی گفت: برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا وزارت راه و شهرسازی در راستای دستور العمل های وزارت بهداشت اقداماتی انجام داده است. 

به گزارش تین نیوز، شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از 2000 نفر را در سراسر جهان به کام مرگ فرستاده و بیش از 76 هزار نفر را مبتلا ساخته است. اما بعد از شیوع این بیماری در کشورهای مختلف اکنون این بیماری کشنده وارد ایران شده است که طی آمار رسمی که اعلام شده است 8 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و 43 نفر نیز مبتلا به این بیماری تشخیص داده شده اند. 

رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل ونقل، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران وزارت راه شهرسازی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز گفت: با توجه به حجم مسیر و ارتباط با مردم اقدامات وزارت  راه و شهرسازی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به 4 دسته تقسیم می‌شود. 

وی افزود: این 4 دسته شامل: 1) مرز های ورودی کشور شامل مرزهای هوایی، زمینی، ریلی و دریایی 2) افرادی که در کشور توسط حمل و نقل داخلی جابه جا می شوند 3) بحث مربوط به پایانه مسافری و بار و مجتمع خدمات رفاهی که در حوزه ما هستند. 4) بخش آخر هم مربوط به خود کارکنان وزارت راه و شهرسازی و آن هایی است که در این مکانها به مردم خدمت می کنند است.

نفیسی در خصوص اقدامات انجام شده گفت: برای ورودی مرزها و مسافران خارجی اقداماتی با توجه به دستور العمل هایی که توسط وزارت بهداشت صادر شده انجام داده‌ایم. برای مثال در مرزهای ورودی کشور دستگاه‌هایی برای تشخیص بیماری قرار داده شده است . همچنین تمام ورودی و وسایل نقلیه که توسط آن بار یا مسافر حمل شده است نیز ضدعفونی شده است. 

نفیسی در خصوص دیگر اقدامات نیز گفت: تمام وسایل نقلیه عمومی و شهری نیز طبق دستور‌العمل وزارت بهداشت ضدعفونی شده اند

این مقام مسئول در خصوص بخش مربوط به کارکنان نیز گفت: به کارکنان نیز آموزش های لازم داده شده است که چگونه رفتار کنند. برای مثال به رانندگان اتوبوس گفته ایم که اگر فردی  مبتلا به کرونا بود چه اقداماتی انجام شود.

وی افزود: این ها بخشی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در قبال گسترش شیوع ویروس کرونا بوده است که این اقدامات ادامه دارد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.