| کد خبر: 206100 |

◄ ابهام در آمار مبتلایان و قربانیان کرونا/پنهان کاری کمکی به حل بحران نمی‌کند

وزارت بهداشت ایران در آخرین آمار رسمی اعلام کرده تاکنون ثابت شده که ۴۳ نفر در چند شهر به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد هشت نفر نیز جانشان را از دست داده‌اند.

تین نیوز

سردبیر سایت آبان پرس شیراز نوشت: وزارت بهداشت در یک رفتار غیرشفاف و غیرمسئولانه، آماری را در خصوص مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران منتشر می‌کند که به شدت مبهم است.

به گزارش تین نیوز، محمد رضا عبدالهی در مطلبی که به نقل از وی در کانال باشگاه روزنامه‌نگاران ایران منتشر شد، در مورد این دیدگاه خود توضیح داد: در چین که کانون اصلی کرونا به شمار می‌رود، تنها ۲ درصد کسانی که به کرونا مبتلا شده‌اند، جانشان را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت ایران در آخرین آمار رسمی اعلام کرده تاکنون ثابت شده که ۴۳ نفر در چند شهر به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد هشت نفر نیز جانشان را از دست داده‌اند. معنای آمار وزارت بهداشت این است که بیش از ۱۸ درصد مبتلایان به کرونا در ایران، جانشان را از دست داده‌اند، معنای دیگرش این است که «درصد کشتار کرونا در ایران»  ۹ برابر چین است.

او افزود: آیا آمار وزارت بهداشت مبهم است یا واقعاً درصد کشتار کرونا در ایران نسبت به چین بیشتر است که البته بعید به نظر می‌رسد و یا اینکه درصد کشتار کرونا در ایران از چین بیشتر نیست و همان ۲ درصد است اما وزارت بهداشت و سایر مسئولان آمار واقعی مبتلایان را پنهان می‌کنند. اگر بپذیریم که میزان کشتار کرونا در ایران مانند چین «۲ درصدِ مبتلایان» است، قاعدتاً باید به این نتیجه برسیم که اگر تاکنون هشت نفر در ایران بر اثر کرونا جانشان را از دست داده‌اند، شمار مبتلایان در ایران ۴۳ نفر نیست، بلکه تا اینجا دستکم باید ۴۰۰ نفر باشد.

به گزارش تین نیوز، عبدالهی گفت: وزارت بهداشت در این خصوص باید رفتار شفاف و مسئولانه‌تری داشته باشد. پنهان کاری در این خصوص کمکی به حل بحران نخواهد کرد.

مجید بابایی کارشناس حمل و نقل نیز در کانال تلگرامی خود مشکل کرونا را جدی توصیف کرده و گفته است:  پیشنهاد می‌کنم جهت پیشگیری از شیوع کرونا برای مدتی حمل و نقل عمومی به‌ویژه مترو و بی آر تی متوقف شوند. در ضمن در این مقطع استفاده از خودرو شخصی اولویت بالایی دارد لذا منطقی است که اجرای طرح های محدوده ترافیک و سایر طرح های محدود کننده خودرو تا زمان کنترل ویروس معلق شوند.

به گزارش تین نیوز، برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا اقدامات مختلفی انجام شده که از جمله آنها تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های برخی استان‌ها بوده است. دستگاه‌های مختلف مرتبط با حمل و نقل عمومی نیز از ابلاغ دستورالعمل‌ها و اقدامات پیشگیرانه خود  به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از ابتدا تا کنون خبر داده‌اند.

همچنین تمهیداتی برای دفن متوفیان این بیماری اندیشیده شده که در این مورد غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات بین‌الملل شهرداری تهران گفته است: سازمان بهشت زهرای تهران براساس پروتکل‌های ویژه ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت مراسم تدفین فوتی‌های ویروس کرونا را انجام خواهد داد و در همین رابطه محل ویژه‌ای از بهشت زهرا(س) برای تدفین آنها در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، شهرداری تهران براساس چارچوب های تعیین شده از سوی وزارت بهداشت و پروتکل های سازمان جهانی بهداشت(WHO) مراسم تدفین را برگزار خواهد کرد.

مجید بابایی

وبلاگ‌نویس
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.