| کد خبر: 202068 |

پروژه تعریض جاده هراز تا دو سال آینده تکمیل می‌شود

۶۳ دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری بازسازی شده با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای رونمایی شد. .

تین نیوز

۶۳ دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری بازسازی شده با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای رونمایی شد. .

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی پس از افتتاح راهدارخانه زنده یاد مهندس غنی زاده و رونمایی از ماشین آلات سنگین راهداری بازسازی شده در محل این راهدارخانه به همراه عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری از راهدارخانه منظریه در استان مازندران بازید کرد و در جمع راهداران این استان حضور یافت.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید داخل، قرارداد خرید ۳۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در هفته جاری با شرکت هپکو منعقد شد تا در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی توسعه زیرساخت ها و نگهداری آنها است، افزود: طی این دوره با اهتمام رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وقت بسیاری صرف نوسازی و تجهیز راه ها و امکانات از طریق خرید و بازسازی ماشین آلات راهداری شده است.

اسلامی با اشاره به رونمایی از ۶۳ دستگاه ماشین آلات راهدازی بازسازی شده گفت: صدها دستگاه از ماشین آلات فرسوده که به دست فراموشی سپرده شده بود با ابتکار و همت رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و همکاران مورد بازسازی قرار گرفتند. 

وی با اشاره به اقدامات در دست انجام در محور هراز بیان داشت: احداث باند دوم در زمانی که باند اول زیر بار ترافیک قرار دارد کار بسیار سخت و زمان بری است. اما تا کنون بیش از ۱۰۰ کیلومتر باند دوم در دست بهره برداری قرار دارد.

اسلامی خاطرنشان کرد: با همکاری وزارت نیرو، زیرگذری در کمتر از ۵۰ روز در منطقه چلاو برای رفع مشکلات مردم احداث شد.

وی افزود: حدود ۱۰ کیلومتر از سه پل کابلی کلنگ خورده در سال ۹۶ تا قبل از پایان امسال افتتاح می شود، تا یال تکمیل کننده اتصال به منطقه آب اسک آماده و پروژه تعریض محور هراز تکمیل شود.

اسلامی تصریح کرد: پروژه تعریض محور هراز هیچگاه تعطیل نشده است، بلکه ترافیک عبوری به ویژه در ایام پیک سفر باعث کندی در اجرای پروژه می شود. اما امید است این پروژه طبق زمانبندی تا کمتر از دو سال دیگر به اتمام برسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آزادراه تهران_شمال نیز بیان داشت: عملیات اجرایی منطقه یک آزادراه تهران شمال پایان یافته است و هم اکنون کمیته نظافت در حال کار است.

وی افزود: برق مورد نیاز این آزادراه از سوی وزارت نیرو تامین شده است.

اسلامی با بیان اینکه منطقه یک آزادراه تهران_شمال دهه فجر با حضور رئیس جمهوری افتتاح می شود گفت: منطقه دو در دست اجرا است و قطعه سه توسط پیمانکاران منطقه یک اجرا می شود.

 وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد که تونل البرز تا قبل از پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

وی گفت: برای اتصال این آزادراه به جاده چالوس جاده ای به طول ۱۳ کیلومتر احداث شده است تا ترافیک بدون گره به جاده چالوس وارد شود. این پروژه نیز به رغم تمام موانع و معارضان رو به اتمام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.