| کد خبر: 178467 |

◄ چراغ زرد انتصابات و انتظارات

اکنون نزدیک به دو ماه است که وزارت راه‌وشهرسازی در حالت تعلیق و ابهام به سر می‌برد؛ آنهم در زمانی که فصل سرما آغاز شده و همه شقوق حمل‌ونقلی باید خود را برای حمل‌ونقل زمستانه آماده کنند.

تین نیوز

 «به ‌هر روی بی‌تردید دود این بازی‌های سیاسی به چشم حوزه تخصصی حمل‌ونقل و شهرسازی خواهد رفت و همان‌طور که دیده می‌شود سایه استیضاح و استعفا، عملکرد برخی مدیران وزارتخانه را تحت‌الشعاع قرار داده است و با ایجاد فضای التهاب و بلاتکلیفی از انجام روتین امور جاری جلوگیری می‌کند...» این جملات بخشی از مطلبی است که نگارنده، شانزدهم مهرماه امسال -حدود دوماه پیش - در همین ستون منتشر کرد. داستان از این‌ قرار بود که آن روزها بازار شایعات درباره ماندن و رفتن وزیر داغ بود و به همان اندازه انگیزه و رمق برای کارکردن سرد.

بااین‌حال این شرایط کماکان ادامه داشت تا عباس آخوندی ۲۸ مهرماه استعفایش را خبری کرد و همان روز هم پذیرفته شد. دولت بلافاصله محمد اسلامی را سرپرست وزارتخانه کرد و به فاصله چند روز مجلس هم به او اعتماد کرد.

طبیعتا جابه‌جایی مدیران آن‌هم در چنین سطحی تغییر سیاست‌ها، اولویت‌ها و حتی تاکتیک و برنامه‌های کوتاه‌مدت با خود به همراه خواهد داشت و همین مسئله باعث ادامه روند تعلیق در بطن وزارتخانه می‌شود. هرچند در ظاهر، امور روزمره در حال انجام است اما تماس‌های متقابل خبرنگاران تین‌نیوز و مدیران و کارشناسان وزارت راه‌وشهرسازی، حکایت از آن دارد که این فضای ابهام کماکان وجود داشته و حتی در برخی موارد جدی‌تر شده است.

جابه‌جایی معاونان بعد از تغییر وزرا، چندان دور از انتظار نیست؛ البته این اتفاق به‌طورمعمول در ابتدای آغاز به کار دولت‌ها و تغییر سیاست‌های کلی می‌افتد و در مواردی مانند شرایط فعلی وزارت راه‌وشهرسازی، جابه‌جایی به بخش‌هایی محدود می‌شود که بنای تغییرات جدی در آنها وجود دارد.

اکنون با اینکه وزیر جدید تغییراتی به‌ویژه در بخش مسکن داده و یک معاونت کلیدی خود را جابه‌جا کرده است، اما به دلیل تفاوت دیدگاه‌های وزیر جدید با وزیر سابق، فضای وزارتخانه کماکان در تعلیق و کرختی به سر می‌برد. براساس اطلاعات دریافتی خبرنگاران ما، مدیران از آغاز برنامه‌های بلندمدت و حتی میان‌مدت خودداری می‌کنند و بسیاری از امور را موکول به روشن‌شدن وضعیت خود می‌کنند. در چنین فضایی هر اقدامی از سوی وزیر راه‌وشهرسازی مانند رفتن یا نرفتن به یک برنامه، سازمان و... با تفسیرهای زیادی همراه است که باعث دامن‌زدن به فضای ابهام می‌شود.

به‌این‌ترتیب همان‌طور که دیده می‌شود اکنون نزدیک به دو ماه است که وزارت راه‌وشهرسازی در حالت تعلیق و ابهام به سر می‌برد؛ آنهم در زمانی که فصل سرما آغاز شده و همه شقوق حمل‌ونقلی باید خود را برای حمل‌ونقل زمستانه آماده کنند.

لذا در این شرایط به نظر می‌رسد وزیر محترم راه‌وشهرسازی با بیان صریح سیاست‌ها و مواضعش در بخش‌های مختلف، این اطمینان خاطر را در مدیران و بدنه وزارتخانه که با سیاست‌های ایشان همسو هستند، ایجاد کند.

در غیر اینصورت با فضای به وجود آمده، تعجیل در عزل و نصب‌ها و اعلام حمایت از عملکرد معاونانش در راستای اطمینان خاطر بدنه وزارتخانه ضروری به نظر می‌رسد.

هفته‌نامه‌حمل‌ونقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.