| کد خبر: 175682 |

آخوندی تبعات سنگین مبارزه با فساد را پذیرفت و اقدام کرد

«آخوندی تبعات سنگین مبارزه با فساد را پذیرفت و در این زمینه اقدام کرد» این نکته ای مهم در صحبت های بهروز نعمتی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره برچیده شدن فساد در سازمان نظام مهندسی توسط وزیر راه و شهرسازی است.

تین نیوز

«آخوندی تبعات سنگین مبارزه با فساد را پذیرفت و در این زمینه اقدام کرد» این نکته ای مهم در صحبت های بهروز نعمتی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره برچیده شدن فساد در سازمان نظام مهندسی توسط وزیر راه و شهرسازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بهروز نعمتی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره روند برچیده شدن دست فاسدان و جاعلان از نظام مهندسی ساختمان و همچنین مقاومت برخی افراد نسبت به این روند است و مهمتر از همه سکوت معنادار و حمایت تلویحی برخی رسانه های ضد دولت نسبت به فساد و جعل مدرک و تخریب تمام قد آخوندی در افکار عمومی است:

نظر شما در مورد اقدامات وزیر راه و شهرسازی در قبال سازمان نظام‌مهندسی چیست؟

در ابتدا باید پذیرفت که کشور ما جز کشورهایی است که بلاهای طبیعی فراوانی(ازجمله سیل، زلزله و غیره) دارد به همین خاطر باید وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان یک وزارتخانه زیرساختی با استعانت و نظارت بر دستگاه‌هایی که با این مجموعه مانند سازمان نظام‌مهندسی کار می‌کنند از بروز مشکلاتی که بعضاً برای کشور پیش می‌آید جلوگیری کند.

در همین خصوص به نظر بنده دکتر آخوندی در این زمینه کارهای مثبتی انجام داده است. او در چند سال حضور خود در وزارت راه و شهرسازی با اندیشه و تفکرات درست درواقع نظامات خوبی را هم در وزاتخانه و هم در نظام‌مهندسی ایجاد کرده‌اند. البته این مسئله برای ایشان گران تمام شد و طبعات بسیاری را برای وی به وجود آورد زیرا وی هزینه مقابله با فساد و ساختارمند کردن اقدامات را دارد می‌پردازد.

نگاه شما به فضای ایجادشده پس از اقدامات ایشان چگونه است؟

در حال حاضر در فضایی که وجود دارد بسیاری افراد و رسانه ها در برابر اقدامات ضد فساد دکتر آخوندی مقاومت می‌کنند و به مقاومت خود ادامه خواهند داد اما ازآنجایی‌که مجموعه‌ها سامان‌یافته است و هرکسی نمی‌تواند هم صاحب امضا باشد و هم ناظر پروژه به این شکل که خودش، خودش را تائید کند کارهای خوبی بود که دکتر آخوندی انجام داد و این موضوع ایشان را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

ریاست آقای سیدمهدی هاشمی با مدرک جعلی بر سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و کمیسیون عمران مجلس را چظور ارزیابی می‌کنید؟

موضوع جعل مدرک را که دانشگاه امام حسین مطرح کرده است جای بسی تأمل دارد به این خاطر که اگر فردی قرار است رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان باشد باید ازنظر تحصیلی کارشناسی مسلط باشد و این موضع نگرانی‌های جدی را برای مردم و نیز برای این سازمان و حتی مجلس ایجاد کرده است.

من با خواندن دفاعیات ایشان در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها از پاسخ‌های آقای سیدمهدی هاشمی قانع نشدم و باید دستگاه‌های نظارتی به این مسئله ورود کرده و نظر قطعی خود را برای مردم اعلام کنند زیرا شبهه بسیار زیادی در این خصوص برای ملت شریف ایران ایجادشده است که نیازمند پاسخگوئی و اقناع از سوی مسئولین مربوطه است.

پس از اقدامات وزیر راه و شهرسازی به نظر می‌آید برخی از نمایندگان مجلس به دنبال حذف نظارت این وزارتخانه از سازمان نظام‌مهندسی هستند نظر شما در این زمینه چیست؟

من فکر می‌کنم که کاملاً مشخص است که مجموعه‌ای که باید در این زمینه اظهارنظر کند مطمئناً وزارت راه و شهرسازی است به این خاطر که دستگاه بالادستی این سازمان و مجموعه‌ای تخصصی است.

نظر سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی درزمینهٔ این اقدامات چیست؟

به نظر من سؤال، استیضاح ، تحقیق و تفحص و ماده ۲۳۶ همه حق نمایندگان است که باید همه این مسئله را بپذیرند اما در کل نظر اکثر نمایندگان نیز مطرح است و باید توجه کرد که دکتر آخوندی در جلسه استیضاح قبلی رأی اعتماد بالایی گرفت و حتی در چند روز گذشته ماده ۲۳۶ در رابطه با اقدامات وزارت راه ازنظر نمایندگان پذیرفته نشد و رأی نیاورد همین مسئله به این معنی است که ممکن است برخی نمایندگان حرفی برای گفتن داشته باشند ولی نتوانند دیگر نمایندگان را قانع کنند درنتیجه مجلس نیز قانع نخواهد شد.

مسئله همسویی بافساد را نیز نباید در اذهان مردم به‌تمامی نمایندگان تسری داد و باید دقت کرد که مجلس پویا مجلسی است که تمامی نمایندگان به‌راحتی اظهارنظر کنند حتی یک نماینده. باید توجه کرد که آقای آخوندی سه بار از استیضاح شد و هر بار رای بالاتی از مجلس گرفت که نشان‌دهنده این است که مجلس نسبت به استدلال‌های نمایندگان موافق استیضاح قانع نشد و ممکن است که سؤال برای آن نماینده استیضاح‌کننده وجود داشته باشد که آن‌هم نشان‌دهنده دموکراسی و مردم‌سالاری دینی است.

در این زمینه نیز به نظر می‌آید با عدم رأی به اقدامات قبلی برخی نمایندگان در ضدیت با وزیر راه و شهرسازی و رأی ندادن خود به مباحث مختلفی که از سوی برخی نمایندگان مطرح می‌شود، نشان دادند که بیشتر نمایندگان با اقدامات دکتر آخوندی در خصوص همه اقدامات بخصوص  سازمان نظام‌مهندسی موافق هستند.

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال جمع‌آوری امضا برای نامه‌ای به رئیس‌جمهور هستند تا به ایشان پیشنهاد دهند که با حمایت های بیشتر نسبت به گذشته وزبر راه و شهرسازی را کابینه حفظ کنند و به جوسازی‌های رسانه‌ای علیه ایشان بی‌توجه باشند نظر شما در این زمینه چیست؟

اصل ماجرا این است که تعدادی از همکاران ما در مجلس شورای اسلامی در اقدامی در حال تهیه نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور هستند که در آن جمع‌بندی شده است که دکتر روحانی از پذیرش استعفای آقای آخوندی در صورت تقدیم به ایشان خودداری کند.

البته باید در نظر گرفت که ریاست محترم جمهور اختیاردارد که چه تصمیمی بگیرد اما با توجه به عملکردی که دکتر آخوندی در عرصه‌های مختلف داشته‌اند حضور وزیر فعلی راه و  شهرسازی می‌تواند کمک شایانی برای پیشرفت کشور کند. بااین‌وجود ممکن است که به دلیل اینکه چون دکتر آخوندی مدیری اخلاق مدار، رک گو، صریح‌اللهجه و غیر محافظه کار است و تمام مسائل را صریح بیان می‌کند خوشایند برخی نباشد به هر صورت نباید ایشان را با آدم‌های ضعیفی که به‌عنوان گزینه‌های جایگزین ایشان در رسانه‌ها مطرح می‌شود مقایسه کرد.

چه نکات مثبتی در عملکرد دکتر آخوندی به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی وجود دارد؟

بنده فکر می‌کنم که دکتر آخوندی یک مدیر از شاکله محکم نظام است و ایشان از همان ابتدای انقلاب در دوران دفاع مقدس خدمات بسیار خوبی در جهاد داشتند. بعدازآن در دیگر مسئولیت‌های خود نیز عملکرد مثبتی داشته به‌خصوص در زمان وزارت مسکن خود در دوره اصلاحات و هم‌اینک در وزارت راه و شهرسازی. با توجه به شرایط ویژه کشور عملکرد ایشان قابل دفاع است زیرا باید توجه کرد از بودجه ۲۷ هزار میلیارد تومانی که مجلس برای امور عمرانی در نظر گرفته بعید می‌دانم که کمتر از ۵۰ درصد این اعتبارات در اختیار وی قرار داده‌شده باشد درنتیجه مدیری که توانسته است یک مجموعه را با نیمی از اعتبارات تمامی شقوق وابسته مانند زمین، دریا، هوا را مدیریت کند از مدیران موفق دولت به‌حساب می‌آید و اگر بنده به‌جای رئیس‌جمهور بودم حتماً ایشان را به‌عنوان مدیر نمونه معرفی می‌کردم.

با این اقدامات مثبتی که ذکر کردید چرا هنوز برخی افراد و رسانه ها نسبت به دکتر آخوندی حاشیه‌سازی و تخریب می‌کنند؟

فکر می‌کنم دکتر آخوندی قطار در حرکت است و همانند  قطاری که شروع به حرکت می‌کند سنگ خواهد خورد ایشان نیز در حال سنگ خوردن است و اگر این حاشیه‌ها نباشد جای تعجب است.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.