| کد خبر: 173521 |

◄ افزایش 10‌درصدی زائران اربعین و فراهم‌نبودن زیر ساخت‌های شهرهای میزبان

اربعین سال گذشته بیش از یک‌میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه به کشور عراق سفر کردند. برای امسال پیش‌بینی می‌شود که 10‌درصد بر جمعیت زائران اضافه شود.

تین نیوز

درحالی با افزایش 10‌درصدی زائران اربعین به پیشواز این ایام می‌رویم که نمایند مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی معتقد است ایلام به عنوان یکی از مهمترین شهرهای محل عبور زائران حسینی هنوز زیرساخت لازم را  برای پذیرایی از این حجم مسافر را ندارد.

شادمهر کاظم نماینده مردم ایلام در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز، گفت: زیرساخت‌های استان ایلام برای پذیرش این حجم از زائران فراهم نیست و هنوز بسیاری از پروژه‌های مربوط به تکمیل مسیر کربلا در استان ما باقی مانده است.

او گفت: سال گذشته اخطار داده بودم که به دلیل عدم بازگشایی مرز شهر دهلران به سمت عراق بار سنگینی روی مرز مهران است.

وی با توضیح این‌که شهر دهلران نسبت به مهران مرز نزدیک‌تر و راحت‌تری برای تردد به سمت عراق است، گفت: انتظار مردم این شهر این است که بر اساس اظهارات مسئولان به مردم این منطقه، مرز این شهر باز شود تا به بهبود وضعیت مردم کمک کند و آن‌ها نیز از وضعیت مرز سودی ببرند.

بااین‌حال روز گذشته  سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام  کرده بود که امکانات و زیرساخت لازم در سه پایانه مرزی شلمچه، چذابه و مهران برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی فراهم است.

بنا بر حساب‌وکتاب سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نقاط پرحادثه مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی در استان‌های خوزستان و ایلام شناسایی‌شده است و تا قبل از اربعین ایمن‌سازی می‌شوند.

 معاون برنامه‌ریزی این سازمان خبر داده است که  با همراهی و کمک دستگاه‌های استانی نقاط ضعف موجود در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه تا قبل از اربعین برطرف خواهد شد.

خداداد مقبلی پیش‌بینی افزایش 10‌درصدی تردد زائران اربعین حسینی در سال جاری را تایید کرده است و گفته است: همه امکانات حمل‌ونقل و ناوگان جاده‌ای کشور برای ارائه خدمات به زائران حسینی بسیج و از همه ظرفیت‌ها برای جابجایی زائران استفاده می‌شود.

 خداداد مقبلی با اشاره به مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام که از مبادی تردد زائران در اربعین حسینی به عراق هستند گفته است: اربعین سال گذشته بیش از یک‌میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه به کشور عراق سفر کردند. لازم به ذکر است مرز شلمچه در 15‌کیلومتری شهر خرمشهر قرار دارد.

امین ترفع مدیر کریدورهای حمل‌ونقل بین‌المللی وزارت راه‌وشهرسازی نیز یکی دیگر از افرادی است که چندی پیش نسبت به وضعیت نابسامان پایانه‌های مرزی هشدار داد. آن‌طور که او گفته بود معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی از چندی پیش به دستور وزیر راه و شهرسازی مسول پیگیری وضعیت پایانه‌های ترانزیتی و مسافری شده است و در آخرین گزارش خود اعلام کرده بود که بسیاری از پایانه‌های مرزی زیرساخت‌های لازم را ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام.سال هاست که زائرین در ایام عاشورا و اربعین در مرز دچار سختی و گرفتاری و سر در گمی میشوند. همه میدانیم که با راه اندازی تنها یکی از مسیرهای ریلی با عراق ( مثلا خرمشهر به بصره) بخش عمده ای از مشکلات اعزام زائرین حل میشوند از یک سو و از سوی دیگر بازار بزرگی برای حمل نقل ریلی ایجاد میشود.این بازار بیش از اینکه مسافر ببرد میتواند درامد بزرگی از حمل بار را نصیب کشور کند.
    متاسفانه همه اینها را میدانیم اما کاری انجام نمیدهیم.

  • حسن 0 0

    اقای کاظمزاده بهت رای میدیم نگران نباش تاحالا کربلا رفتی تا بدانی کدام راه نزدیکتره