| کد خبر: 173477 |

در دیدار سفیر ترکیه با معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان شد:

◄ اولویت وزارت راه توسعه حمل‌‌ونقل جاده‌ای و ترانزیت با ترکیه است

رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در ایران با عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار کرد و در این دیدار حسن‌نیا بر اولویت توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای و ترانزیتی بین دو کشور نزد وزارت راه و شهرسازی ایران و رفع موانع و مشکلات فی‌مابین تاکید کرد.

تین نیوز

 

رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در ایران با عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار کرد و در این دیدار حسن‌نیا بر اولویت توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای و ترانزیتی بین دو کشور نزد وزارت راه و شهرسازی ایران و رفع موانع و مشکلات فی‌مابین تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط ‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سفیر جمهوری ترکیه درتهران در راستای تقویت همکاری‌های حمل و نقل جاده ای و مبادلات تجاری و بازرگانی بین دو کشور،  با معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفت‌وگو کرد.

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان، ضمن ابراز علاقه‌مندی از توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی جاده‌ای و گسترش و روابط تجاری و بازرگانی بین دو کشور، اظهار داشت: توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای و ترانزیتی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم به‌یقین خواستار توسعه این مناسبات و رفع موانع و مشکلات موجود است.

حسن‌نیا همچنین تصریح کرد: در زمینه توسعه همکاری‌ها در حوزه انتقال دانش و تجربیات مربوط به نگهداری راه‌ها، تأسیسات بین‌راهی و سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای و سایر موضوعات، طرف ایرانی آمادگی هرگونه همکاری و مشارکت را اعلام می‌دارد.

بر اساس این گزارش، رضا هاکان تکین، سفیر کشور ترکیه ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های موفق دوجانبه  و ترانزیتی حمل‌ونقل جاده‌ای میان دو کشور طی سنوات اخیر، اظهار داشت: ظرفیت‌های خوبی در زمینه توسعه روابط حمل‌ونقلی جاده‌ای و ترانزیت میان دو کشور وجود دارد که امید است در چارچوب تأمین منافع مشترک و دستیابی به راه‌حل‌های رفع مسائل و مشکلات موجود، زمینه‌های جدید همکاری‌های مشترک حمل‌ونقلی، ترانزیتی و تجاری ایجاد شود.

این گزارش حاکی است رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی با بیان این‌که سالانه حدود 120 هزار وسیله نقلیه در مرزهای مشترک سه‌گانه میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه تردد می‌کنند، افزود: در راستای حل‌وفصل مشکلات موجود، توسعه تسهیلات و امکانات در پایانه‌های مرزی و اصلاح شبکه‌ راه‌ها هموار ه مورد تأکید قرار گرفته است.

وی به‌منظور تسهیل و توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای، خواستار برگزاری کمیته مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای میان دو کشور و نشست‌های مشترک مرزی گردید و افزود: امید است با طرح مسائل و مشکلات در این نشست‌ها، زمینه‌های همکاری‌ها و توسعه مناسبات بیش از گذشته فراهم شود و تردد وسایل نقلیه عبوری از مرزهای دو کشور، روند صعودی پیدا کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.