| کد خبر: 172820 |

امینی:

◄ خطر کاهش حجم صادرات همزمان با افزایش ارزش ترانزیت

به دلیل افزایش قیمت دلار درآمدهای ترانزیت در سال جاری افزایش می‌یابد. اما باید تلاش کنیم به لحاظ وزنی هم این سطح را حفظ کنیم اگر حمایت نکنیم ترانزیت ازلحاظ ارزشی افزایش می‌یابد اما به لحاظ وزنی خیر.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: لازم است دولت برای پابرجا ماندن ترانزیت هزینه کند.

امیر امینی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص وضعیت نوسانات دلار و تأثیر آن روی وضعیت ترانزیت، گفت: اگر دولت از ترانزیت در شرایط فعلی حمایت نکند ارزش وزنی (صادرات) ترانزیت، کاهش می‌باید.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت و راه و شهرسازی، گفت: در شرایط بحرانی نقش حمایتی دولت از یک سیستم ارزآور (ترانزیت) باید پررنگ شود. وقتی با بحران ارز در کشور مواجه هستیم و می‌دانیم ترانزیت ارزآور و مهم است باید از آن حمایت کنیم.

وی ادامه داد: سیاست سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی حمایت از ترانزیت از طریق ستاد مبارزه با تحریم‌ها و بانک مرکزی است و می‌خواهیم  تا ارز را با نرخ منطقی در اختیار بخش ترانزیت بگذاریم.

به گفته امینی در شرایط فعلی اولویت دارد که برای ایجاد ثبات از بخش صادراتی و ترانزیت حمایت کنیم.

او گفت: ترانزیت عین صادرات است و به نفع مملکت است که حمایت از ترانزیت در اولویت باشد.

او در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی برای ترانزیت برای کشور مهم نیست، گفت: افزایش ترانزیت جزو سیاست‌های ابلاغی نظام است و تلاش می‌کنیم به‌عنوان دستگاه تخصصی عدله کافی و منطقی بیاوریم و اثبات کنیم که مهم است. دولت از ترانزیت حمایت کند که هم چنان پابرجا بماند.

او پیش‌بینی کرد که به دلیل افزایش قیمت دلار درآمدهای ترانزیت در سال جاری افزایش یابد و گفت: اما باید تلاش کنیم به لحاظ وزنی هم این سطح را حفظ کنیم اگر حمایت نکنیم ترانزیت از لحاظ ارزشی افزایش می‌یابد اما به لحاظ وزنی خیر.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.