| کد خبر: 162407 |

حامد مظاهریان توضیح داد:

◄ در نشست آخوندی با اعضای کمیسیون عمران چه گذشت؟

دکتر آخوندی در پایان در برابر درخواست مطرح‌شده استعفا از سوی نمایندگان حاضر، ضمن یادآوری حادثه قطار مشهد به تهران اظهار داشت که در آن زمان استعفا دادم و مشکلی نیز با این موضوع نداشته‌ام و ندارم، اما اکنون تنها برای روشن شدن چگونگی حادث شدن واقعه و پایمال نشدن حق‌وحقوق دست‌اندرکاران و زحمتکشان صنعت هوایی کشور، مقاومت کرده و استعفا نمی‌دهم تا حقیقت پایمال نشود

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی  طی  یادداشتی به تشریح جزئیات جلسه عباس آخوندی با اعضای کمیسیون عمران مجلس پس از سقوط وزیر راه پرداخت.

به گزارش تین‌نیوز، حامد مظاهریان در یادداشتی جزئیات جلسه کمیسیون عمران مجلس   که روز گذشته برگزار شد  را به‌عنوان جلسه پرسش و پاسخ نمایندگان محترم مجلس از وزیر راه و شهرسازی  منتشر کرد و گفت عباس آخوندی در صحن علنی مجلس علت عدم استعفای خود را دفاع وزیر راه از اقدامات نیروهای صنعت هوانوردی در صحن علنی مجلس عنوان کرد.

برخی  از نمایندگان نیز به دفاع از وزیر راه و شهرسازی پرداختند و از موفقیت‌ها و تغییرات مثبتی که در سال‌های اخیر در صنعت هوانوردی کشور رخ‌داده است اظهار رضایت کردند.

دفاعیات این نمایندگان به گونه‌ای بود که یکی از نمایندگان خواستار استیضاح تعجب خود را از دفاع نمایندگان از وزیر اعلام کرد.

رضایت نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی به عملکرد وزارت‌خانه در صنعت هوایی ختم نشد و برخی نمایندگان در حاشیه این جلسه از اصلاحات صورت گرفته فرایند اداری ارائه خدمات مهندسی ساختمان ابراز رضایت کردند.

این در حالی است که خبرگزاری «مهر» گزارش داده در پایان جلسه  کمیسیون عمران ۱۱  نفر از استیضاح‌کنندگان از توضیحات وزیر قانع نشده و درخواست استیضاح آخوندی در صحن علنی را به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه دادند.

طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی ۲۱ امضا دارد و هیات‌رئیسه طبق آیین‌نامه ۱۰ روز فرصت دارد طرح را بررسی و در دستور رسیدگی صحن علنی قرار دهد.

متن  یادداشت تلگرامی حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به شرح زیر است:

دانستن حقیقت یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های انسانی در تکاپوی زندگی است و به‌طور حتم یکی از راه‌های دستیابی به حقیقت پرسش و پاسخ خواهد بود. به‌صورتی نهادین انسان می‌پرسد تا دریابد آنچه را که رخ‌داده، تا راهی بیابد برای روشنگری و تا قضاوتی داشته باشد عادلانه‌تر. پرسیدن و در انتظار پاسخ نشستن در هر سطح و مرتبه‌ای عطشی وسیع ایجاد می‌کند، از یک کلاس درس بین شاگرد و معلم، تا در سطح جامعه و بین یک حکومت و مردمانش. همواره عطش شنیدن حقایق سیری‌ناپذیر است. با چنین شناختی از روحیات انسانی است که هر جلسه کلاس درسم با پرسش آغاز می‌شود.

امروز در کمیسیون عمران مجلس  برای سومین بار شاهد جلسه پرسش و پاسخ (شما بخوانید جلسه استیضاح) از وزیر راه و شهرسازی بودم. طرح سؤالات و پرسش‌ها از مقامات مسئول و اجرائی از سوی مجلس می‌تواند یکی از نشانه‌های مردم‌سالاری حاکم برکشور بوده، که باید به آن بالید و آن را پاس داشت. در خصوص شرایط حاکم بر این جلسه باید گفت که خوشبختانه اداره جلسه از سوی رئیس کمیسیون و با همراهی نمایندگان محترم و طراحان استیضاح بسیار حرفه‌ای، محترمانه و عادلانه بود. اینکه می‌شود از تجارب گذشته یاد گرفت و پله به پله فرآیند مردم‌سالاری را در وجودمان نهادینه کرد امیدبخش است.

در ابتدا نمایندگان تک‌تک سؤالات را جداگانه مطرح کردند و دکتر آخوندی هم به‌صورت مفصل و متکی بر داده‌های دقیق به سؤالات جواب دادند. در این گفت‌وگوها وزیر راه و شهرسازی با اعتمادبه‌نفس بالا، مسلط و مستدل ظاهر شدند، به‌طوری‌که نماینده محترم تهران دکتر وکیلی که به نمایندگی از دیگر نمایندگان امضاکننده استیضاح صحبت می‌کرد در پایان سؤالات بر توانایی دکتر آخوندی اذعان کرده و صراحتاً فرمودند: اعتقاددارم ایشان یک سرو گردن از دیگر وزرا هم در نظر و هم در مدیریت اجرایی بالاتر هستند. در انتها نیز ایشان استدلال کرد که در راستای برقراری سنت پاسخگویی مدیران، خواهان استعفا و یا طرح استیضاح در صحن علنی هستیم.

اما دکتر آخوندی در پایان در برابر درخواست مطرح‌شده استعفا از سوی نمایندگان حاضر، ضمن یادآوری حادثه قطار مشهد به تهران اظهار داشت که در آن زمان استعفا دادم و مشکلی نیز با این موضوع نداشته‌ام و ندارم، اما اکنون تنها برای روشن شدن چگونگی حادث شدن واقعه و پایمال نشدن حق‌وحقوق دست‌اندرکاران و زحمتکشان صنعت هوایی کشور، مقاومت کرده و استعفا نمی‌دهم تا حقیقت پایمال نشود

جلسه+کمیسیون+عمران+برای+سقوط+ATR+آسمان

در ادامه و در زمان طرح نظرات دیگر نمایندگان، تعدادی از نمایندگان مستدلانه از عملکرد صنعت هوایی کشور و وزارتخانه دفاع کردند و با ذکر اتفاقات مثبتی که در صنعت هوانوردی کشور در سال‌های اخیر صورت گرفته خواهان درک تحولات صورت گرفته شدند. یکی از نمایندگان هم تعجب خود را از قانع نشدن ۱۱ نفر از استیضاح‌کنندگان اظهار کرد و انتقاد داشت که چرا اجازه نمی‌دهند اول تحقیقات کامل شود. دفاع از وزیر توسط دیگر نمایندگان به نحوی بود که یکی از استیضاح‌کنندگان معترض نمایندگان مخالف استیضاح شده و اظهار داشت: من که سه دوره نماینده مجلس بوده‌ام تاکنون مشاهده نکرده‌ام که نمایندگان این‌گونه به نفع وزیری وارد بحث شوند.

همچنین در حاشیه این جلسه نمایندگان محترمی دیده می‌شدند که در فرصت زمانی مناسب دست‌یافته، از اقدام دکتر آخوندی برای اصلاحات صورت گرفته اخیر در فرآیند اداری ارائه خدمات مهندسی ساختمان ابراز رضایت می‌کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.