| کد خبر: 134728 |

شایعات داغ کابینه دوازدهم

وبلاگ سید حمید حسینی-با توجه به تعطیل بودن روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش‌بینی می‌شد که هفته‌ای آرام و معمولی را سپری کنیم، ولی چالش هفته با قطع روابط کشورهای عربی با قطر آغاز شد و یکباره فضای منطقه و بازار نفت، بورس را تحت تاثیر قرار داد.

تین نیوز

وبلاگ سید حمید حسینی-با توجه به تعطیل بودن روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش‌بینی می‌شد که هفته‌ای آرام و معمولی را سپری کنیم، ولی چالش هفته با قطع روابط کشورهای عربی با قطر آغاز شد و یکباره فضای منطقه و بازار نفت، بورس را تحت تاثیر قرار داد.

 

ائتلاف کشورهای عربی علیه ایران از هم پاشید و فرصتی استثنایی برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی بین ایران و قطر بوجود آمد. کارشناسان سیاسی نقطه نظرات متفاوتی بیان کردند و بعضی از یک فرصت بزرگ سخن به میان آوردند. از سوی دیگر عده‌ای نیز آن را دامی دانستند برای وارد کردن ایران به جنگ با عربستان.

در مجموع کارشناسان سیاسی توصیه به احتیاط و محافظه‌کاری در روابط علنی با قطر داشته و اینکه نباید کشوری از کارت ایران در این مناقشه استفاده کند.

من با توجه به شناختی که از اختلافات دیرینه مرزی، فرهنگی، قبیله‌ای، سیاسی و اقتصادی دو کشور داشتم بیشترین مصاحبه را در لزوم فعال شدن اتاق بازرگانی و بخش خصوصی انجام دادم و با دوستان قطری‌ام ارتباط برقرار کردم.

اعتقاد دارم حتی اگر این قطع روابط کوتاه مدت باشد باز باید سریعا اقدام کنیم و موانع تجاری دو کشور در زمینه ویزا، حمل ونقل، اسناد تجاری و روابط بانکی را حل کنم. همچنین از نظر من کم‌کاری و محافظه‌کاری بخش خصوصی در این شرایط گناهی نابخشودنی است. در این راستا با روزنامه شرق، دنیای اقتصاد، آرمان، اعتماد و .... مصاحبه کردم.

در حالیکه فضای رسانهای کشور درگیر بحث قطر و تفکیک وزارت‌خانه‌های کشور و همچنین مراسم ١٤ و ١٥ خرداد بود به ناگه صبح چهارشنبه تروریسم داعش به نمادهای اسلامیت و جمهوریت نظام حمله و آرامش روانی جامعه را بر هم زد.

اگر چه نبود آمادگی در نیروهای امنیتی باعث نگرانی جامعه شد، ولی نوعی وفاق ملی در کشور جهت مبارزه با داعش خلق شد و بسیاری از کاربران فضای مجازی عکس پروفایل خود را به پرچم ایران تغییر دادند .

از طرف دیگر ناکامی تروریست‌ها در رسیدن به صحن حرم و مجلس باعث شد که ناکام بمانند و فقط جمعی از مردم و مراجعان به مجلس را به شهادت برسانند.

مجموعه موارد فوق باعث شد که در فضای توییتر و تلگرام حضور فعالی داشته باشم و چندین مصاحبه کارشناسی در رابطه با ضرورت تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت و بطور کلی اصلاح ساختار دولت با رسانه‌ها انجام دادم و لازمه دستیابی به توسعه پایدار را در اصلاح ساختار، تغییر قوانین و بازنگری در رفتار کارگزاران نظام دانستم.

چند جلسه در رابطه با برنامه‌های اتاق ایران و عراق و خصوصا نشست شنبه انجام دادم و در دو مهمانی افطار بانک اقتصاد نوین و دکتر حمید انصاری در باشگاه بانک مرکزی شرکت کردم و در هر دو مهمانی بحث‌های فوق، خصوصا درباره ترکیب کابینه جدید گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

شایعه معاون اولی آقای ناطق و شهردار شدن یا وزارت نفت آقای جهانگیری، وزارت کشور اقای شریعتمداری، وزارت رفاه آقای بانک و ریاست دفتر آقای واعظی مطرح است. از طرف دیگر آقای مهندس شه‌بخش نیز یکی از نامزدهای وزارت صنعت بیشنهاد شده که قابل قبول و امیدواری است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.