| کد خبر: 9019 |

◄ شهرک‌های فرودگاهی توان رقابت‌پذیری ایران را در منطقه افزایش می‌دهد

تین نیوز | مدیرعامل شركت فرودگاه‌های كشور گفت: با راه‌اندازی شهرك های فرودگاهی، توان رقابت‌پذیری ایران با برخی از كشورهای منطقه در صنعت حمل و نقل هوایی افزایش می‌یابد.

به‌ گزارش تین نیوز از روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، محمدعلی ایلخانی اظهار داشت: راه‌اندازی نخستین شهرك فرودگاهی در كشور، چشم‌انداز جدیدی را برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه حمل و نقل هوایی در منطقه به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینكه ایجاد شهرك های فرودگاهی زمینه‌های متنوع‌سازی در صنعت حمل و نقل هوایی كشور را افزایش می‌دهد، گفت: شهرك‌های فرودگاهی در افزایش تردد مسافران خارجی به كشور بسیار تاثیرگذار هستند و امیدواریم با ارتقای سطح خدمات هوایی بتوانیم با كشورهای منطقه از جمله تركیه و دبی رقابت كنیم.

ایلخانی تصریح كرد: راه‌اندازی شهرك فرودگاهی در فرودگاه  حضرت امام‌خمینی(ره) از اولویت‌های مهم شركت فرودگاه‌های كشور است تا همزمان با آن برنامه‌ریزی‌های خود را برای مركز شدن در بخش حمل‌ونقل هوایی در منطقه را دنبال كنیم.

سرپرست شركت فرودگاه‌های كشور یادآور شد: ایران برای هاب شدن در عرصه حمل و نقل هوایی در منطقه از موقعیت مهمی برخوردار است و با افزایش تردد هواپیماهای عبوری از فضای كشور و افزایش میزان جابجایی مسافران در مسیرهای بین‌المللی، ایران به مركز مهمی در منطقه در این بخش تبدیل می‌شود.

به گفته وی، بدون شك نتیجه ارایه خدمات مطلوب هوایی، تردد مسافران داخلی و خارجی در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) است و این مساله توانمندی‌های ایران را در بخش حمل و نقل هوایی در منطقه ارتقا می‌دهد.

یادآور می‌شود بر اساس ماده 166 قانون برنامه پنجم توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به عنوان یك مركز مهم توسعه تجاری شهر تهران و در قالب یك قطب بین‌المللی تجاری و ارایه خدمات پرواز به 90 میلیون مسافر در دست اقدام قرار گرفته و قرار است نخستین شهرک فرودگاهی کشور در این فرودگاه راه‌اندازی شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.