بازدید سایت : ۳۴۰۸۲

نظرها و خبرها◄ چگونه هواپیمایی که توسط رئیس جمهور از پرواز منع شد دوباره وارد کار جابجایی مسافر شد؟

نظرها و خبرها◄ چگونه هواپیمایی که توسط رئیس جمهور از پرواز منع شد دوباره وارد کار جابجایی مسافر شد؟
|

تین نیوز | پس همه پرسش‌هایی که در یک سال گذشته در بخش هوانوردی کشور به وجود آمد و پاسخ قاطعی به آنها داده نشد اینک چگونگی اخذ مجوز پرواز توسط آنتونف 74 نیز به یکی دیگر از پرسش‌های بی پاسخ این بخش تبدیل شده است!

1- استیضاح وزیر راه و شهرسازی، اشتباه است/ جهانگیریان باید درباره سقوط آنتونوف پاسخگو باشد
تین نیوز | يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره سقوط آنتونوف 140 باید پاسخگو باشد، گفت: اعتقادی به استیضاح وزیر راه و شهرسازی ندارم.  مهرداد بائوج لاهوتی با تاکید بر اینکه علیرغم گذشت زمان طولانی، تاکنون درباره پرونده آنتونوف 140، گزارش صحیح و منطقی، دریافت نکردیم، اظهار کرد: تخلف رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در سقوط هواپیمای آنتونوف 140 محرز است و باید پاسخگو باشد...
مطلب کامل

نظر | چگونه هواپیمایی که توسط رئیس جمهور از پرواز منع شد دوباره وارد کار جابجایی مسافر شد؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۰۸ در مورد این مطلب:
چرا با وجود آن که هواپیمای آنتونف سقوط کرد ( آنتونف یا ایران 140 که بعد از سقوط به آنتونف 140 تغییر نام داده شد) و از رده خارج شد، الآن از خانواده همین هواپیما یعنی آنتونف 74 توسط هواپیمایی پویا ایر با آن اوضاع خاص، به کارگرفته شده است؟
در حالی که مدتی بعد از سقوط ایران 140 توسط شخص رئیس جمهور یعنی آقای روحانی این Type هواپیما از خانواده آنتونف نیز از انجام پرواز منع شد ولی الان شاهد هستیم که این هواپیما دوباره پروازهای خودش را از سر گرفته و در مسیر تهران-ایلام-تهران و تهران-شاهرود-تهران فعالیت دارد.  سوال این است که چگونه هواپیمایی که توسط رئیس جمهور از پرواز منع شده دوباره دارد کار جابجایی مسافر انجام می دهد و اینکه آیا باز باید منتظر یه حادثه دلخراش دیگری از هواپیماهای پیر و غیر قابل اعتماد شرکت آنتونف اوکراینی باشیم؟

2- آیا تجربه تلخ آنتونف تکرار می‎شود؟
تین نیوز | سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...چندی پیش مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سهل انگاری رئیس سازمان هواپیمایی و صدور مجوز پرواز این نوع هواپیما باعث بروز سانحه سقوط آنتونوف ۱۴۰ شد. لاهوتی افزود: با گذشت زمان طولانی تا کنون گزارش شفاف و روشنی در مورد سقوط آنتونوف دریافت نکرده ایم و مجلس همچنان این موضوع را پیگیری می کند. نماینده مردم لنگرود در مجلس افزود: گزارش مربوط به سقوط آنتونوف با سایر موارد مشابه آن متفاوت است، چرا که هر هواپیمایی که سقوط می کند یا نقص فنی داشته و یا اینکه به علت خطای انسانی بوده، اما در مورد حادثه آنتونوف موضوع خارج از این دو بحث است...
مطلب کامل

نظر | ساخت هواپیمای 150 نفره؛ تکرار اشتباه ساخت ایران 140
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۰۵درمورد این مطلب:
بله با تبانی و عدم نظارت و دقت همان مشکلات هواپیمای آنتونف 140 در ابعادی بزرگتر با تحمیل هواپیمای 150 نفره بدون پشتوانه علمی از طریق افراد فاقد تجربه و دانش به نام طرح های دانش بنیان با همکاری مهمانان ناخوانده به سازمان هواپیمایی کشوری تحمیل شده است و این امر یعنی تکرار مجدد اشتباه قبل.

نظر | طراحی و تولید هواپیمای 150 نفره؛ اقدامی اشتباه
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۰۶در مورد این مطلب:
طراحی و تولید هواپیمای 150 نفری بدون پشتوانه لازم علمی و بدون دسترسی به استانداردهای جهانی کار اشتباهی است. بهتر بود ایرادات هواپیمای ایران 140 رفع می‌شد و در تیراژ انبوه ایرادات و اشکالات رفع و سپس همان هواپیما توسعه پیدا می‌کرد.

3- 53 سال؛ بر بال "هما"ی ایران
تین نیوز | سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب:...5 اسفند سال 1340 براي نخستين بار يك شركت هواپيمايي بازرگاني ملي تاسيس شد . اين شركت با نام بين المللي ایران ایر و عنوان هواپيمايي ملي ايران با نام اختصاري "هما" امكانات ساير شركت‏هاي خصوصي كه تا پيش از آن تاريخ در ايران فعاليت مي كردند، در اختيار گرفت و بدينسان تاريخ پر فراز و نشيب هما كه تا امروز بيش از نيم قرن است ادامه دارد، رقم خورد.
 شركت هواپيمايي ملی ايران، در تاريخ پنجم اسفند ماه سال 1340 با ادغام دو شركت هواپيمايي "ايرانين ايرويز" و " پرشين ايرويز" و ايجاد خط هوايي جديدي بانام "هواپيمايي ملي ايران" با علامت اختصاري و سمبل "هما" تاسيس شد و از فروردين ماه سال 1341 فعاليت هاي خود را آغاز کرد...
مطلب کامل

نظر | بی مهری‌های هدفمندی که گریبانگیر هما شد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۰۵در مورد این مطلب:
هواپیمایی جمهوری اسلامی یا همان هما سالهاست که با بی مهری های هدفمند از داخل و خارج مجموعه روبروست. بی مهری های خارج از مجموعه رشد موازی و غیر عادلانه رقبا به نام بخش خصوصی ولی در باطن با بودجه دولت و نفوذ برخی افراد و بی مهری های داخل مجموعه سو مدیریت و بزرگ بودن ساختار و بریز و بپاش های غیر اصولی است. برای مثال لطفا سری به ایستگاه های هما در خارج از کشور بزنید یا چارت سازمانی این شرکت سود ده دهه چهل و پنجاه و میزان رشد و سودآوری این شرکت را با امروز مقایسه و فقدان برنامه را مشاهده کنید. ولی هما خط اصلی بی بدیلی است که هنوز استاندارد هوایی در بخش های فنی و عملیات آن رعایت گردیده و با سایر بنگاه های حمل و نقل قابل مقایسه نیست چون واقعا نام این مراکز ایرلاین نیست و نخواهد بود.

4- 2300 مجوز پرواز فوق العاده برای نوروز 94 / افزایش قیمت بلیت نداریم/ تصمیم جدید برای تاخیرهای بیش از چهار ساعت
تین نیوز | چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...معاون عملیات هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۲۳۰۰ پرواز فوق العاده برای پروازهای داخلی برای سفرهای نوروزی خبر داد.
محمد خداکرمی صبح امروز با حضور در برنامه تلویزیونی «ویتامین سه» که از شبکه سوم سیما پخش شد گفت: سازمان هواپیمایی کشوری بازوی حاکمیتی دولت در صنعت هوانوردی است که سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر صنعت هواپیمایی را بر عهده دارد...
مطلب کامل

نظر | شب دراز است و قلندر بیدار
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۰۱در مورد این مطلب:
شب دراز است و قلندر بیدار... نتیجه تدبیر شما را می بینیم!!!
لطفا یک طوری حرف بزنید که بتوانید بعد جبران کنید، نه اینکه اگر نشد تقصیر را گردن تحریم، بچه همسایه و هدف مندی یارانه‌ها و باروری ابرها و کرایه تاکسی و خواب حضرت یوسف و...... بیندازید.
سازمان هواپیمائی کشوری = مظهر اقتدار ملی در حوزه هوانوردی؛ ما که هر وقت می آییم فرودگاه فقط بنر این را می بینیم.

5- آمادگی فرودگاه مهرآباد در استقبال از مسافران نوروزی
تین نیوز | چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با بیان اینکه در نوروز سال جاری با افزایش هفت درصدی مسافر روبرو خواهیم بود٬ از آمادگی کامل این فرودگاه برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.
 علی رستمی با بیان اینکه در ایام نوروز بیش از نیمی از پروازهای داخلی سفرهای نوروزی از مهرآباد سرویس‌دهی می‌ شوند٬ گفت: به طور میانگین بیش از 300 پرواز در مهرآباد انجام می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم این تعداد در ایام نوروز به بیش از 350  پرواز برسد...
مطلب کامل

نظر |چک لیست فعالیت‌هایی که باید تا آخر اسفند در فرودگاه مهرآباد انجام شود
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۰۱در مورد این مطلب:
لطفا این چک لیست را برای نوروز با هم مرور کنیم:
1- موضوع اثرات لاستیک روی باند 29 چپ ( Rubber Deposit) و خطر آن برای پروازها را
2- بحث برق و UPS های رادار فرودگاه
3- مشکل پارکینگ طبقاتی ترمینال 2
4- ساخت و ساز های ترمینال یک
5- موضوع بهره برداری غیر مجاز نیروی هوائی از پارکینگ ساخته شده در جوار ترمینال 4
6- وضعیت قطع مکرر رادار مهرآباد
7- افتتاح متروی مهرآباد
8- ساماندهی به تاکسی های مهرآباد
اینها را تا پایان اسفند وقت دارید انجام دهید.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Aref

    همین هواپیمای آنتونف ۷۴ که که دوباره و به شکلی کاملا عجیب به رواز در اومد در پرواز تهران - ایلام موقع Landing یکی از چرخهای اون دچار ترکیدگی میشه که اصلاً صداشم در نیومد و بعد از ۳ ساعت تأخیر ایلام رو به مقصد تهران ترک کرد. به امید اتفاقای جدید تا دل کسانی که از پرواز این هواپیما جیبشون پر میشه!!