| کد خبر: 262154 |

برنامه هفتم توسعه توجهی به صنعت هوایی کشور نکرده است

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر این عقیده است که نیروهای داخلی می توانند در یک بازه زمان بندی شده اقدام به ساخت هواپیمای مسافربری کنند.

تین نیوز

نهاد قانونگذاری قرار است طی چند روز آینده برنامه پنج ساله هفتم توسعه را مورد بحث و بررسی قرار دهد و یکی از مواردی که برای اهالی صعنت هوایی کشور اهمیت دارد، نوع نگاه دولت و مجلس شورای اسلامی به مشکلات و کمبودهای این بخش است.

به گزارش تین نیوز به نقل از کن نیوز، علیرضا پاک فطرت به عنوان یکی از اعضای کمیسیون عمران پارلمان یازدهم در گفتگو با خبرنگار کن نیوز در این رابطه اظهار کرد: متاسفانه در متن برنامه هفتم توسعه توجه جدی به صنعت هوایی و موضوعات مرتبط با هوانوردی نشده است.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد که یک کلی گویی در خصوص الزامات صنعت هوایی و بخش هوانوردی رخ داده و پیشنهادات اجرایی مبتنی بر اعداد و ارقام در برنامه هفتم توسعه کشور دیده نمی شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: باید نگارندگان برنامه هفتم توسعه واقعیات موجود در صنعت هوایی را در نظر می گرفتند. آنچه در این برنامه دیده می شود، تنها تاکید نوشتاری بر لزوم قوی شدن صنعت هوایی کشور است.

پاک فطرت با تشریح مشکلات موجود در صنعت هوایی کشور، بیان داشت: متاسفانه تحریم ها عاملی شده تا کشور برای خرید یک هواپیمای کارکرده تا سه برابر قیمت واقعی آن هزینه کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نباید در موضوع خرید هواپیما به دنبال وارد کردن «بویینگ» و «ایرباس» باشیم، بلکه می توانیم از کشوری همچون چین نیز هواپیما خریداری کنیم.

وی تأکید کرد: با توجه به شرایط موجود، باید برنامه ای تدوین شود که بر اساس آن با اتکا به نیروهای داخلی اقدام به ساخت هواپیمای مسافربری کنیم.

این عضو کمیسیون عمران پارلمان یازدهم در پایان با ذکر یک مثال، یادآور شد: کشور چین توانسته ضمن ساخت هواپیمای مسافربری، بخشی از نیاز داخلی خود را تأمین کند. قطعا چنین توانی در عرصه داخل ایران وجود دارد و می توان اقدام به ساخت هواپیما کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    شما به عنوان نماینده مجلس اگر خودتان هم نمی دانید باید مشاوره بگیرید تا متوجه شوید چین و‌ روسیه تنها در بخش ساخت بدنه هواپیمای مسافربری به موفقیت رسیدند در اویونیک کارهایی کردند موفق به بومی سازی هایی شدند اما در بخش موتور کاملا مشکل دارند درواقع موتورهای هواپیمای مسافربری که امن و به صرفه باشد صرفا در انحصار انگلیس (رولزرویس) ، کانادا (پرت اند ویتنی) و آمریکاست (جنرال موتور و پرت اند ویتنی) در نتیجه طرف چینی یا روسی بخواهد هم امکان فروش هواپیمای نو مسافربری را به ما ندارد ضمنا بخش هوایی ما وقتی به این شکل تحریم است خیلی معنا ندارد که برای آن بودجه صرف شود حالا در حد ضرور و کمی هم برای بومی سازی بیشتر و بیشتر در قطعات و درستش هم همین است که بودجه در عوض به سمت ریلی پرسرعت شیفت بشه برویم برای بومی سازی حداکثری این ناوگان ، آن وقت همین ریل پرسرعت تهران مشهد راه بیفتد بخش زیادی از فشار روی بخش هوایی مملکت برداشته می شود تهران اصفهان و بعدا تا شیراز و بوشهر راه بیفتد باز همین طور و بعدا از تهران به سمت تبریز ، به سمت بندر عباس ، به سمت بندر امام و به سمت بندر چابهار یعنی عقل چنین چیزی را حکم می کند .