| کد خبر: 251749 |

جزئیات درخواست ایرلاین‌ها برای حمایت از صنعت حمل‌ ونقل هوایی

​دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به درخواست ایرلاین ها از دولت برای حمایت از صنعت حمل ونقل هوایی،گفت:قرار بود تخفیفاتی در هزینه های فرودگاهی برای ایرلاین ها اعمال شود.

تین نیوز

​دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به درخواست ایرلاین ها از دولت برای حمایت از صنعت حمل ونقل هوایی ،گفت:قرار بود تخفیفاتی در هزینه های فرودگاهی برای ایرلاین ها اعمال شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مقصود اسعدی سامانی با یادآوری این که بنا بر تاکید وزیر سابق راه و شهرسازی، از اول آذرماه شرکت های هواپیمایی به صورت داوطلبانه 15 درصد قیمت بلیت را کاهش دهند گفت: قرار بود در قبال کاهش 15 درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی، دولت یک سری اقداماتی برای ایرلاین ها انجام دهد تا این کاهش را جبران کند.

وی  با بیان "متاسفانه هیچ اقدامات مدنظر انجام نشده است" توضیح داد: قرار بود یک سری تسهیلات بانکی به شرکت ها پرداخت شود. همچنین  ارز نیمایی ایرلاین ها داده شود. از سوی دیگر قرار بود ریالی شدن عوارض فرودگاهی محقق شود که این مورد نیز هنوز عملیاتی نشده است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی بیان کرد: با توجه به محدودیت های کرونایی و کاهش ظرفیت صندلی پروازی به 60 درصد نیز قرار بود در هزینه های فرودگاهی که در اختیار دولت است تخفیفاتی برای ایرلاین ها در نظر گرفته شود.

سامانی با تاکید بر این که تاکنون هیچ کدام از این وعده ها عملیاتی نشده است، اضافه کرد:از ابتدای سال هم افزایش 39 درصدی دستمزدها داشتیم و مبنای محاسبه تعرفه گمرکی ورود قطعات و موتور هواپیما نیز از 4200 تومان به بالای 24 هزار تومان افزایش یافته است.

وی یادآور شد: به دلیل تورم جهانی نیز تامین قطعات هواپیما بیش از 30 درصد افزایش یافته است. این مسائل باعث شده هزینه ایرلاین های داخلی افزایش یابد. همچنین برخی قراردادهای خرید خدمات توسط شرکت های هواپیمایی به دلیل تورم بیش از 100 درصد افزایش قیمت داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.