| کد خبر: 207843 |

اکثر فرودگاه‌های بین‌المللی کانادا بسته شدند

نخست وزیر کانادا از تعطیلی فرودگاه ادمونتون و لغو تمامی پروازهای بین‌المللی آن خبر داد.

تین نیوز

نخست وزیر کانادا از تعطیلی فرودگاه ادمونتون و لغو تمامی پروازهای بین‌المللی آن خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا به تازگی اعلام کرده که به منظور جلوگیری از انتقال، انتشار و شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور، فرودگاه بین المللی ادمونتون در استان آلبرتای کانادا را نیز تعطیل خواهد شد و این فرودگاه دیگر هیچ پرواز بین المللی و خارجی نخواهد داشت.

بر اساس گزارش وب سایت گلوبال نیوز کانادا، به گفته وی، از روز چهارشنبه ۱۸ مارس سال جاری میلادی تنها ۴ فرودگاه در کانادا میزبان پروازهای بین‌المللی خواهند بود که فرودگاه های تورنتو پیرسون، مونترال ترودو، فرودگاههای بین المللی ونکوور و کلگری هستند که آنها نیز بیشتر به منظور بازگرداندن شهروندان کانادایی از کشورهای دیگر به وطن خود انجام خواهند شد.

آسوشیتدپرس روز گذشته از بسته شدن مرزهای کانادا بر روی مسافران غیر کانادایی به دستور نخست وزیر این کشور آمریکای شمالی خبر داده بود که در آن، جاستین ترودو از تمامی شهروندان کانادایی درخواست کرده بود هرچه سریعتر به وطن خود بازگردند و تاکید کرده بود که حتما در خانه بمانند.  

این در حالیست که اخبار منتشر شده حاکی از آن بود که ترودو پس از ابتلای همسرش به ویروس کرونا یا بیماری کووید-۱۹ خود را قرنطینه کرده است.  

همزمان با شروع گسترده و شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان بسیاری از ایرلاین ها به منظور جلوگیری از انتشار بیشترین ویروس و همچنین حفظ سلامت و بهداشت جامعه، پروازهای خود به مناطق گسترده‌ای از جهان که هم اکنون با کرونا به شدت درگیرند، را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و به حالت تعلیق درآورده اند. همین لغو پروازها موجب شده که شرکت‌های هواپیمایی ضرر و زیان های مالی گسترده‌ای را متحمل شوند و بسیاری از خطوط هوایی پرتردد و درآمدزایی آنها به حالت غیرفعال تغییر حالت دهد. بسیاری از هواپیماها نیز هم اکنون در فرودگاه های بزرگ و پر تردد جهان زمین گیر شده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.