| کد خبر: 201128 |

درخواست مجمع فعالان پهپادی برای اختصاص فضای مناسب پرواز در تهران

تمامی باندها و زمین پروازها یا تغییر کاربری داده شده یا تعطیل شده یا توسط مکاتبه برخی افراد یا توسط دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری به بن بست کشیده شده،دانشگاه ها هم مورد فشار قرار قرار گرفتند.

تین نیوز

مجمع فعالان پهپادی استان تهران و شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور تولیدکننده و خدمات دهنده رسمی کشور با انتشار نامه‌ای خواستار اختصاص فضای مناسب برای پرواز ریزپرنده‌ها در تهران و حومه شده و از نبود یا تعطیلی فضاهای موجود ابراز نگرانی کردند.

به گزارش تین نیوز، در نامه‌ای که خطاب به مدیران امنیتی، نظامی و انتظامی و هواپیمایی و هوانوردی منتشر شده، آمده است: امروز که خدمت شما درد و دل می‌کنیم دیگر هیچ نقطه امنی برای پرواز ریز پرنده، در تهران و حومه، حتی در هفتاد کیلومتری پایتخت حتی برای افراد خاص و ارگانی و یا پرسنل مجموعه‌های نظامی وجود ندارد.

در ادامه این نامه آمده است: تمامی باندها و زمین پروازها یا تغییر کاربری داده شده یا تعطیل شده یا توسط مکاتبه برخی افراد یا توسط دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری به بن بست کشیده شده،دانشگاه ها هم مورد فشار قرار قرار گرفتند.

بر این اساس تمامی فضاهای موجود تست پهپادی مثل باند آسمان ری، باند فیلستان ورامین، فرودگاه سپهر اتوبان بابایی، مجموعه پروازی بوستان ولایت (فرودگاه قلعه مرغی) ، مجموعه پروازی بوستان ولایت (فرودگاه قلعه مرغی) ، باند طرقوز آباد هشت کیلومتر پایین تر از حرم امام (ره)، باند جنب فرودگاه پیام، باند احمد اباد مستوفی و زمین‌های چمن دانشگاه‌ها و پارک‌های فناوری و تمامی زمین‌های چمن دانشگاه‌ها و پارک‌های فناوری و تمامی نقاط پروازی که حتی قبل از همه‌گیر شدن و توسعه پهپادها فعال بودند به بن بست و تعطیلی یا تصاحب و  تغییر کاربری کشانده شده‌اند.

مجمع فعالان پهپادی استان تهران و شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور تولیدکننده و خدمات دهنده رسمی کشور در این نامه اضافه می‌کند : در حالیکه کاربران پهپاد و هواپیمای مدل و روبات های پرنده از ۲۰۰ نفر در 10 سال قبل به حدود ۲۰ هزار نفر رسیده، تعداد باندها و زمین پرواز و محل امن در تهران و حومه از هشت باند و زمین پرواز و محل امن به صفر رسیده است. در حالی که حداقل سی درصد از صدها شرکت دانش بنیان و هزاران کاربر فعال در حوزه خدمات رسانه‌ای، کشاورزی، نقشه برداری، سینمایی، امداد و نجات، مدیریت بحران، بازرسی خصوط برق و نفت و گاز و خدمات حراستی مشغول افتخار افرینی و خدمت به مملکت هستند، در پایتخت و حومه ان مستقر هستند، کجا باید پرنده خود را تنظیم و تست کنند؟ در  چنین شرایطی چطور میتوان انتظار داشت که کاربران به طور مخفیانه فعالیت نکنند؟

اعتراض اصلی به تعطیلی کشاندن و مسدود کردن تمام مراکز فعال هوایی و باندهای پروازی است در حالی که در ده سال اخیر تیم‌های خدمات دهنده پهپادی در کشور ۱۰۰۰ برابر رشد داشتند، مراکز و باندها و مجموعه‌های هوایی به طرز عجیبی تعمدا تعطیل یا ممنوع فعالیت شدند و این در حالیست که در دستورالعمل های ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری، شورای امنیت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح بارها تاکید شده که در کلیه شهرها، خصوصا کلان شهرها یک یا چند مرکز هوایی جهت پرواز ریز پرنده‌ها ایجاد شود.

* عکس ضمیمه مربوط به باند فیلستان ورامین، آخرین باند پرواز مجاز استان تهران بوده که در حال تخریب است

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: آی تی ایران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.