| کد خبر: 181488 |

پروازهای میان ترکیه و سلیمانیه عراق از سرگرفته شد

پس از گذشت بیش از یک سال از تصمیم یک‌طرفه ترکیه، سرانجام پروازها از این کشور به فرودگاه سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق و بلعکس از سر گرفته شد.

تین نیوز

پس از گذشت بیش از یک سال از تصمیم یک‌طرفه ترکیه، سرانجام پروازها از این کشور به فرودگاه سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق و بلعکس از سر گرفته شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، علی خلیل ابراهیم، سازمان هواپیمایی عراق روز شنبه در اطلاعیه‌‌ای از آغاز این پروازها از امروز و نشستن نخستین پرواز در این فرودگاه از مبدا فرودگاه آتاتورک خبر داد.

وی گفت: این سازمان نیز تا چند روز آینده، پروازهای خود را از سلیمانیه به مقصد فرودگاه استانبول از سر خواهد گرفت.

مقامات ترک روز چهارشنبه گذشته از لغو تحریم یک‌سویه آنکارا و از سرگیری پروازها به و از سلیمانیه به ترکیه خبر داده بودند اما فرودگاه سلیمانیه اعلام کرده بود به‌دلیل مسائل فنی، این پروازها عملا یکی دو روز دیگر آغاز می‌شود.

دولت ترکیه سال گذشته و برغم لغو ممنوعیت پروازهای بین‌المللی به فرودگاه‌های اقلیم کردستان عراق از سوی دولت مرکزی عراق که پیش‌تر به‌دلیل برگزاری همه‌پرسی جدایی طلبانه در این منطقه اعمال شده بود، اعلام کرد پروازها به اربیل را از سر می‌گیرد اما فرودگاه سلیمانیه را هم‌چنان در تحریم خود نگه خواهد داشت.

مقامات ترک اعلام کرده بودند که اجازه پرواز از ترکیه به فرودگاه سلیمانیه و بالعکس به‌دلیل حمایت مقامات سیاسی این استان از گروه تروریستی پ.ک.ک صادر نخواهد شد.

این تصمیم بعد از آن بود که اعلام شد دو تن از افسران ارشد امنیتی سازمان امنیت ترکیه در استان سلیمانیه در حین تلاش برای دستگیری شماری از رهبران پ.ک.ک توسط این گروه ربوده شدند.

در یک سال گذشته در کنار برخی اعتراضات ملایم از سوی بغداد، اتحادیه میهنی کردستان عراق بعنوان نیروی سیاسی و امنیتی برتر در استان سلیمانیه حتی مستقل از دولت مرکزی عراق در تلاش برای حل ممنوعیت پروازهای هوایی به سلیمانیه بوده است و به این منظور سران این حزب دیدارهایی با مقامات ترکیه انجام داده بودند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.