| کد خبر: 167255 |

◄ برقراری مجدد پروازهای ایران به سلیمانیه

براساس توافق انجام‌شده پروازهای میان شهر سلیمانیه و شهرهای ایران به‌زودی از سر گرفته می‌شود. دانا محمد مدیر رسانه‌ای فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه کردستان عراق با اعلام این خبر گفت: شرکت‌های هواپیمایی ایرانی آماده می‌شوند تا پروازهای ورودی و خروجی به این فرودگاه را از سر گیرند.

تین نیوز

براساس توافق انجام‌شده پروازهای میان شهر سلیمانیه و شهرهای ایران به‌زودی از سر گرفته می‌شود.

دانا محمد مدیر رسانه‌ای فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه کردستان عراق با اعلام این خبر گفت: شرکت‌های هواپیمایی ایرانی آماده می‌شوند تا پروازهای ورودی و خروجی به این فرودگاه را از سر گیرند.

به گزارش شبکه خبری روداو کردستان عراق، این مسئول کرد عراقی همچنین گفت: توقع داریم که پروازهای میان فرودگاه سلیمانیه و ایران ماه آینده میلادی برقرار شود.

اظهارات این مقام فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه عراق پس‌ازآن مطرح می‌شود که پروازهای هوایی میان تهران و اربیل هفتم اردیبهشت‌ماه گذشته پس از شش ماه تعلیق، بار دیگر برقرار گردید و مسافران می‌توانند هر هفته دو بار از تهران به اقلیم کردستان عراق سفر کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق که 25 سپتامبر 2017 (سوم مهرماه 96) باوجود مخالفت‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و دولت مرکزی عراق و مغایرت آشکار با قانون اساسی این کشور و قوانین بین‌المللی، در مناطقی از شمال عراق شامل استان‌های اربیل، سلیمانیه و دهوک و مناطق مورد نزاع ازجمله کرکوک و خانقین برگزار شد باعث شد کشورهای همسایه پروازهایشان را به کردستان عراق حذف کنند.

پس از ابطال نتیجه انتخابات و پیوستن مجدد کردستان به عراق، مشکلات موجود به‌مرور حل شد و پروازها به فرودگاه‌های کردستان به‌مرور در حال بازگشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.