| کد خبر: 172198 |

◄ قیمت 900 هزار تومانی برای پرواز کیش واقعی است

معاون اسبق سازمان هواپیمایی کاهش قیمت بلیت هواپیما به صورت دستوری را نادرست خواهند.

تین نیوز

معاون اسبق سازمان هواپیمایی کاهش قیمت بلیت هواپیما به صورت دستوری را نادرست خواهند.

علیرضا منظری

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، علیرضا منظری گفت: قیمت بلیت هواپیما از چند سال گذشته آزادسازی شده است و نمی‌توان به صورت دستوری قیمت بلیت را کاهش داد.

او تاکید کرد: دستور مسئولان برای کاهش نرخ بلیت هواپیما مبنی بر گران‌فروشی بیشتر از تاثیر افزایش قیمت دلار بر روی بلیت‌ها بوده است.

معاون اسبق سازمان هواپیمایی گفت: سه شرکت بریتیش ایرویز، KLM و ایرفرانس به دلیل کاهش استقبال مردم ایران از سفر هوایی و ناپایداری نرخ تسعیر ارز ایران را ترک کردند.

منظری ادامه داد: پیش‌ازاین هر 15 بار یک روز بانک مرکزی نرخ تسعیر ارز را اعلام می‌کرد و با کم‌ترین نوسان ریال خود را در ایران به ارز تبدیل می‌کردند اما امروز هرلحظه نرخ تسعیر ارز تغییر می‌کند.

‌او گفت: هر ساعت پرواز در کشورهای خارجی 100 دلار هزینه دارد که این رقم در ایران قبل از افزایش قیمت‌ها 45 دلار بود و امروز هر ساعت پرواز ایرلاین‌های داخلی هم به حدود 100 دلار رسیده است.

او توضیح داد: تهران – کیش  دو ساعت پرواز است، با در نظر گرفتن 45 دلار برای هر ساعت پرواز با نرخ 10 هزار تومان نرخ 900 هزار تومان  قیمت واقعی است.

این کارشناس صنعت هوایی گفت: مسافران شرکت‌های هواپیمایی خارجی جذب ایرلاین‌های داخلی نمی‌شوند چون به‌طور مثال ایران‌ایر در هفته تنها سه پرواز به لندن دارد حال این‌که مخاطبان این پروازها اغلب تجار هستند که می‌خواهند در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به مقصد برسانند بنابراین جذب بازار هواپیمایی دوبی می‌شوند که در هفته 80 پرواز به لندن دارد.

منظری به سهم 50 تا 75‌درصدی هزینه‌های ارزی در ایرلاین ها اشاره کرد و گفت: مدیران ایرلاین‌ها در حال بررسی وضعیت بازرگانی خود هستند اینکه چگونه در این شرایط قیمت با ریزش مسافر هزینه‌های خود را سربه‌سر نگه‌دارند.

او گفت: اگر عرضه بیش از تقاضا باشد در ماه‌های آینده شرکت‌های هواپیمایی به سمت این می‌روند که خدمات خود را افزایش دهند و یا قیمت تمام شده را تا حد ممکن به کاهش برسانند.

گفت:‌ تا دو سه ماه آینده مشخص خواهد شد که چند درصد از مردم توان خرید بلیت هواپیما باقیمت‌های واقعی را دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.