| کد خبر: 172183 |

امینی:

◄ سهم حمل‌و نقل هوایی در سال 97 کاهش یافت/جلوی افزایش قیمت‌ها را می‌گیریم

این آسیب جدی‌ای است که سفر هوایی به دلیل گرانی بلیت از سفرهٔ مردم خارج شود، در سال 95 سهم حمل‌ونقل هوایی از جابجایی مسافر 9 درصد بود و در سال گذشته به 14.5 درصد رسید و رشد خیلی خوبی داشت اما درسال 97 افت کرده است که یکی از دلایل آن موضوع تحریم‌ها و زمین‌گیر شدن برخی از هواپیماها است.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی را در قبال افزایش ناگهانی بلیت سفرهای هوایی تشریح کرد.

امیر امینی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی با افزایش لجام‌گسیخته نرخ بلیت‌های هوایی مخالف است و تصمیم بر اعمال سیاست‌گذاری دارد، ادامه داد: در راستای نقش کنترلی و نظارتی این وزارتخانه هم وزیر ابلاغیه‌ای برای سازمان هواپیمایی و معاونت حمل‌ونقل داشتند تا هر چه سریع‌تر نحوه مداخله مشخص شود.

به گفته وی، علی عابدزاده و مهردادتقی زاده از سوی وزیر راه و شهرسازی مأموریت حل مشکل فعلی برای ایرلاین ها و پروازهای داخلی و خارجی را دارند.

او گفت: سیاست وزیر همان سیاست بازار است اما نباید قیمت‌ها از کنترل خارج شود و به بهانه‌های غیرمنطقی  بلیت هواپیما گران شود. ضمن اینکه این مشکل بیشتر  برای پروازهای چارتری به وجود آمده است که قرار است میزان پروزاهای چارتری به تدریج کاهش پیدا کند.

وی با اعلام اینکه این مشکل را حل می‌کنیم و نرخ بلیت‌ها به‌زودی کاهش می‌یابد در عین حال این را هم گفت که مردم نباید توقع داشته باشند ایرلاین ها با نرخ  کمتر خدمات بهتری  را ارائه دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این آسیب جدی‌ای است که سفر هوایی به دلیل گرانی بلیت از سبد انتخابی مردم خارج شود، در سال 95 سهم حمل‌ونقل هوایی از جابجایی مسافر 9 درصد بود و در سال گذشته به 14.5 درصد رسید و رشد خیلی خوبی داشت اما درسال 97 افت کرده است که یکی از دلایل آن موضوع تحریم‌ها و زمین‌گیر شدن برخی از هواپیماها است.

امینی ادامه داد: امیدواریم هواپیماهایی که اضافه می‌شوند بتوانند باعث رونق صنعت هوایی در ایران شوند اما وقتی مردم نتوانند سفر هوایی داشته باشند تکمیل خطوط هوایی به تنهایی راهگشا نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه اگر بازار با دلال‌بازی‌ها رها شود قیمت‌ها منطقی نخواهد ماند، ادامه داد: اگر ایرلاینی نرخ بلیت را افزایش دهد و مسافر نداشته باشد به این رویه ادامه نمی‌دهد یعنی کشش بازار اجازه نمی‌دهد تا قیمت‌ها بالا بماند؛ بنابراین اکنون مسافر دارد. در این میان ما تصمیم می‌گریم که این نرخ را تا جایی منطقی کنیم که هم رشد سفرهای هوایی را داشته باشیم و هم قشری که از قیمت بلیت متأثر می‌شوند هم بتوانند از سفر هوایی استفاده کنند.

او با تأیید این موضوع که ایرلاین ها با ریال سوختگیری می‌کنند وحقوق پرسنل خود را هم به ریال می‌دهند بنابراین افزایش لجام‌گسیخته به بهانه افزایش قیمت دلار منطقی نیست، گفت: جلوی افزایش لجام‌گسیخته بلیت‌ها گرفته می‌شود اما هنوز به دلیل اینکه جزییاتی بعد از ابلاغ وزیر به دست ما نرسیده نمی‌توانیم بگوییم چند درصد مخارج ایرلاین ها با ارز انجام می‌شود و چند درصد این افزایش قیمت منطقی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.