| کد خبر: 169732 |

◄ برای خرید فلایت‌چک دوم تلاش می‌کنیم

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عدم موفقیت برای خرید دومین هواپیمای فلایت‌چک را به خاطر حملات به شرکت فرودگاه‌ها و جوسازی علیه خرید هواپیما اول اعلام کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عدم موفقیت برای خرید دومین هواپیمای فلایت‌چک را به خاطر حملات به شرکت فرودگاه‌ها و جوسازی علیه خرید هواپیما اول اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، رحمت‌اله مه‌آبادی گفت: هواپیما فلایت‌چک از لحاظ ایمنی پرواز بسیار ضروری ‌است و نبود فلایت‌چک به اختلال جدی در حمل‌ونقل هوایی و تعطیلی فرودگاه‌ها منجر می‌شد.

مه‌آبادی با انتقاد از جوسازی برخی رسانه‌ها و جلوگیری از ورود دومین هواپیما فلایت‌چک توسط تحریم‌کنندگان، اضافه کرد: قصد خرید هواپیمای فلایت‌چک دوم بعد از خرید فلایت‌چک فعلی ‌را هم داشتیم، اما با ایجاد برخی فشارها و اطلاع یافتن تحریم‌‌کننده‌ها‌، دیگر امکان خرید هواپیمای دوم فراهم نشد با این حال برای خرید فلایت‌چک دوم، باز هم در تلاش هستیم.

مه‌آبادی اضافه کرد: این هواپیما 20 الی 25 روز یکسره پرواز می‌کند اما  نیاز به هواپیمای دوم احساس می‌شود‌.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران توضیح داد: در راستای ایمنی و دقت پرواز، سامانه‌های فرودگاهی و ناوبری باید هر سه ماه بررسی شوند، اما در نبود فلایت‌چک ما مشکلات زیادی در فرودگاه‌ها داشتیم، در دوران گذشته، هواپیمای فلایت‌چک باقیمت‌های سنگین از پاکستان و غیره بابت چک تجهیزات فرودگاهی و ناوبری و غیره، اجاره می‌شد در حالی که این مورد انتقاد مسئولان امنیتی کشور هم بود.

او به موضوع خرید فلایت‌چک و مشکلات قبل و بعد از خرید این هواپیمای استراتژیک هم اشاره‌ای کرد و گفت: ‌معتقدم یکی از خاطرات ماندگار صنعت حمل‌ونقل هوایی، خرید همین هواپیمای فلایت‌چک فعلی بود، فلایت‌چک استراتژیک‌ترین خرید اویشن ایران و نماد خرید هوشمندانه و تلاش برای رفع بحران ملی بود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: این خرید باید ابتدا توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌شد اما پس از مدتی که انجام نشد، به وزیر راه و شهرسازی درخواست دادیم تا خود این هواپیما را خریداری کنیم.

او در ادامه گفت: فلایت‌چک خریداری‌شده مدرن‌ترین هواپیمای فلایت‌چک دنیا است و مهمتر اینکه این هواپیما با کرو ایرانی پرواز می‌کند، دانش فنی این هواپیما به کشور منتقل‌شده است و تعمیرات و اورهال این هواپیما توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود.

مه‌آبادی گفت: تا قبل از ورود این فلایت‌چک و بعد از سقوط فلایت‌چک قبلی، در چک کردن ILS ‌فرودگاه‌های کشور‌ مشکلاتی رخ می‌داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.