| کد خبر: 168043 |

◄ خبرگان فلایت‌چک را تائید کردند

دیده‌بان شفافیت و عدالت پس از بررسی چند ماهه با کمک دو خلبان خبره به این نتیجه رسید که در خرید هواپیمای فلایت‌چک در شرکت فرودگاه‌ها فسادی رخ نداده است.

تین نیوز

دیده‌بان شفافیت و عدالت پس از بررسی چند ماهه با کمک دو خلبان خبره به این نتیجه رسید که در خرید هواپیمای فلایت‌چک در شرکت فرودگاه‌ها فسادی رخ نداده است.

به گزارش تین‌نیوز، دیده‌بان شفافیت و عدالت در خصوص روند بررسی خرید هواپیما فلایت‌چک عنوان کرده است که در این بررسی و تحقیق، آن دو کارشناس اصلی، دو امیر بازنشسته خوش‌نام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در مبارزه با فساد همکار دیده‌بان شفافیت و عدالت هستند، دعوت شد تا اسناد ادعایی علیه شرکت دولتی فرودگاه‌ها و ناوبری ایران، را بررسی و در حضور کارشناسان فنی و اقتصادی نظر کارشناسی خویش را ارائه دهند.

در ادامه آمده است؛ این دو متخصص امر، استاد خلبانی برجسته‌ای است که در مدارج مختلف نظامی درخشیده است و چهره ماندگار 8 سال دفاع مقدس در نیروی هوایی ارتش شناخته شده است. میزان اعتماد به شخصیت و توانایی ایشان در حدی است که مدیریت آشیانه جمهوری اسلامی و خلبانی هواپیمای مقامات ارشد سیاسی و فرماندهان ارشد نظامی را بر عهده دارد و در عین حال در ساخت تجهیزات فرودگاهی دانش و تجربه قابلی دارد.

 نفر دوم، استاد خلبانی، فرمانده تیم سازنده جنگنده صاعقه، فرمانده تیم تعمیر، نگهداری و سرویس هواپیما در پایگاه شکاری دزفول به نصب شهید بابایی و همرزم وی که یکی از تجربیاتش وابسته نظامی ایران در کشور مهم چین بوده است. دو امیر در کمال تخصص و جهان دیده که خلبانی را با درجه عالی در جوانی در ایالات متحده گذرانده بودند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    جت های فالکون وارسی پرواز سابق یادشان بخیر

  • ناشناس 0 1

    در خاطرم است قبل از خرید هواپیماهای جت فالکون قبل از انقلاب(وارسی پرواز) هواپیماهای وارسی پرواز امریکائی ازبدو پرواز از مبدا پروازی خارج کشور تاترک ایران400 دلار ساعتی از ایران پول میگرفتند ودفعتا واحده این مبلغ را به1000 دلار ساعتی گران کردند ودر همان سازمان خوشبختانه این هواپیماها خریداری شدند وعلاوه بروارسی پرواز در ایران به وارسی پرواز فرودگاههای شیخ نشین های خلیج فارس هم می رفتند

  • لهراسبی 0 0

    به نظرم اینکه آقای دکتر توکلی اصولگرا می آیند در این دوره حساس از کار بزرگی که در دولت و وزارت راه و شهرسازی شده تمام قد حمایت میکنند و احتمالا تمام حملات هم حزبی های خود و اشاخصی مانند شریعتمداری و سازمانهای صدا و سیما و بازرسی کل کشور را به جان میخرد به تنهایی اهمیت این کار بزرگ را نشان میدهد. با اینکه دکتر توکلی فرد بزرگ و خالصی است ولی به هر حال سیاسیون خالص و بزرگ هم برخی مواقع سکوت را مصلحت میدانند. شخصاً به عنوان یک کارشناس ۲۵ سال خدمت هم به آقای مهابادی هم به دکتر آخوندی هم به رییس جمهور که بحران را از کشور با تدبیرشان برطرف کردند تبریک میگویم و به دکتر توکلی حقیقت گرا و واقع بین هم درود میفرستم. کشور در این روزها آرامش میخواهد و صنعت پرچالش ما هم بیش از هر چیزی آرامش میخواهد

  • ناشناس 0 0

    سالها باید بگذرد تا ارزش کار بزرگی که آقای مهابادی انجام داد درک شود. نگاه کنید همه تلاشها در این ۴۰ سال برای خرید هواپیمای فلایت چک به شکست منتهی شده. کسی نمیگوید که دولت قبل ۱۸ میلیون دار هواپیمای فالکن ۲۰۰۰ برای فلایت چک گرفت و آقای نخجوانی حتی نتوانست آن را به FIS مجهز کند. آخرش هم وزیر وقت آنقدر با این هواپیما سفر اختصاصی رفت که الآن فقط راه اندازی این هواپیما دو برابر فلایت چک خریداری شده هزینه دارد. آن میشود تدبیر آقای نخجوان و این‌میشود تخلف مهابادی! آقای سراج مطالعه فرمایند.

  • سیاست کرز 0 0

    آقای ذهبیون این خبر مهم ارزش تحویل اولین محموله ریل را هم نداشت که صفحه اول بگذاریدش؟ این مهمترین رویداد سال و ماه و هفته نیست؟ همه جمع شدند از کیهان و رسانه ملی و چندین خبرگزاری و سازمان بازرسی و گفتند مدیران فساد کردند و یک نفر جلو همه ایستاد تا از حق دفاع کند. هم حق ارزش اطلاع رسانی درست را دارد و هم حامی حق و حقیقت که در این دوران گوهر نایاب است. از شما انتظار نداشتیم که اینقدر غافلانه عمل کنید. خواهشاً سانسور نکنید.

  • ناشناس 0 0

    (وارسی پرواز) بهترین مشابه ومعادل(flight check)

  • ناشناس 0 0

    یکی نیست به اینا بگه کسانی که شعار فساد را میدهند مردانگی کنند یک فروند دیگر با همین قیمت بخرند که آقای مهابادی خریده. بعد بیان اعدامش کنند. اهالی صنعت میدانند چه کار بزرگی شده و تکرارش هم حداقل در این شرایط ناشدنی است. پس اخلاق را رعایت کنیم و به همدیگر تهمت نزنیم. آقای مهابادی را هم همکاران 30 سال است میشناسند. میتوان گفت غد است ولی وصله خلاف مالی به او نمیچسبد

  • ناشناس 0 0

    باطلاع میرسانم اولین وارسی پرواز دستگاههای کمک ناوبری فرودگاه تبریز درسال48 توسط هواپیمای وارسی پرواز امریکائی که ظاهرا از المان پرواز میکردند ودوموتوره وملخ دار بودند انجام شد