| کد خبر: 165898 |

◄ سرنوشت قرارداد «بوئینگ» پس‌از اعلام تصمیم ترامپ

افرادی که امروز به تأخیر تحویل هواپیماها اعتراض دارند، همان‌هایی هستند که مخالف خرید هواپیما بودند.

تین نیوز

اصغر فخریه‌کاشان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با اشاره به دور بعدی مذاکرات با بوئینگ برای تحویل سفارش ایران‌ایر گفت: مذاکرات برای بوئینگ پس از اعلام تصمیم آمریکا درباره برجام که گفته‌شده امشب است موکول می‌شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت افرادی که امروز به تأخیر تحویل هواپیماها اعتراض دارند، همان‌هایی هستند که مخالف خرید هواپیما بودند.

 او گفت: قرارداد با شرکت‌های سازنده قابلیت انعطاف براساس تغییر شرایط را دارد و دور بعدی مذاکرات با بوئینگ به‌زودی انجام می‌شود.

فخریه‌کاشان درباره قراردادهایی که پس از برجام به امضا رسید و در مراحل مختلف مقدماتی تا نهایی شدن قرار گرفتند، گفت:  در وزارت راه و شهرسازی قرارداد برقی سازی راه‌آهن تهران- مشهد، قرارداد برقی سازی راه‌آهن اینچه‌برون- گرمسار، قرارداد راه‌آهن چابهار، قرارداد قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان، قرارداد برقی شدن راه‌آهن تهران- تبریز، قرارداد با شرکت‌های سازنده داخلی برای تولید کامیون و نوسازی ناوگان باری جاده‌ای، قرارداد‌های شرکت فرودگاه‌ها برای خرید رادار و ۱۵۰ قرارداد نوسازی تجهیزات فرودگاهی به امضا رسید که این قرارداد‌ها گوشه‌ای از اقدامات این وزارتخانه عمرانی برای استفاده از شرایط برجام بود.

او تأکید کرد: این حجم از قرارداد‌ها نشان می‌دهد که وزارت راه و شهرسازی حداکثر استفاده از فرصت پسابرجام و امکانات دراختیار را کرده اما واقعیت این است که جهان برای ایران محدودیت ایجاد می‌کند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با اشاره به یکی از مزایای قرارداد با شرکت‌های بوئینگ، ایرباس و‌ ای.تی.آر گفت: یکی از مزایای قرارداد با این سه شرکت این است که قابلیت انعطاف براساس زمان و شرایط را دارد.

به گزارش ایلنا، او افزود: ازآنجایی‌که نمی‌توانستیم به‌طور دقیق شرایط آینده را پیش‌بینی کنیم و احتمالات زیادی را پیش رو داشتیم، این انعطاف‌پذیری را در قرارداد ایجاد کردیم که هرگاه یک شرایط تغییر کرد، برنامه جایگزینی داشته باشیم. تمام این موضوعات به امضای دو طرف رسیده است و از مهم‌ترین مزایای قراردادهای ما با شرکت‌های سازنده هواپیما است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.