| کد خبر: 165753 |

خروج امریکا از برجام بنادر تجاری ایران را دچار مشکل نمی کند

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان به صورت مستمر با بخش خصوصی و شرکت های کشتیرانی خارجی در تعامل است تا بنادر ایران با وجود فشار دولتمردان امریکایی همچنان فعالیت های خود را توسعه دهند و بدون شک خروج ترامپ از برجام مشکل جدی برای ما نخواهد داشت. روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه ترانزیت و صنعت حمل و نقل دریایی زمینه های بسیار خوبی را برای جمهوری اسلامی ایران در منطقه به وجود آورده و باید از این ظرفیت مهم اقتصادی استفاده کنیم.

تین نیوز

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان به صورت مستمر با بخش خصوصی و شرکت های کشتیرانی خارجی در تعامل است تا بنادر ایران با وجود فشار دولتمردان امریکایی همچنان فعالیت های خود را توسعه دهند و بدون شک خروج ترامپ از برجام مشکل جدی برای ما نخواهد داشت. روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه ترانزیت و صنعت حمل و نقل دریایی زمینه های بسیار خوبی را برای جمهوری اسلامی ایران در منطقه به وجود آورده و باید از این ظرفیت مهم اقتصادی استفاده کنیم.

وی با اشاره به بد عهدی های دولتمردان امریکا در مساله برجام و توافق هسته ای گفت: بنادر تجاری ایران با داشتن ناوگان بزرگ تحت مالکیت شرکت های ایرانی واردات و صادرات کالا همچنان فعال است.

وی ادامه داد: همچنان که در دوران تحریم های ظالمانه با استفاده از مکانیزم های مناسبی بنادر تجاری ایران فعال بودند چنانچه وضعیت متفاوتی ایجاد شود بازهم در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت.

وی با بیان این که در دوران گذشته با وجود تحریم های گسترده غربی ها خطوط کشتیرانی خارجی و ناوگان ایرانی به بنادر تجاری کشور تردد مستمر داشتند، گفت: در گذشته با وجود تحریم ها برای تامین مایحتاج مورد نیاز کشور تردد خطوط کشتیرانی بزرگ جهان به بنادر ایران حفظ شد تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی یادآورشد: هم اکنون 21 لاینر و خطوط کشتیرانی جهان به بنادر ایران و به خصوص بندر شهید رجایی تردد می کنند و حتی برخی از خطوط کشتیرانی خارجی به صورت موردی به بنادر ایران رفت و آمد دارند.

به گزارش ایرنا، با وجود مانع تراشی های آمریکا و برخی کشورهای دیگر منطقه در مسیر برجام اما در فضای پسابرجام تلاش شده تا فرصت های تجاری و اقتصادی آن به نحو درستی استفاده شود، موضوعی که به رغم دشواری ها تحقق یافته است.

اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ایران و گروه 1+5 (برجام) در موضوعات هسته ای ایران از 26 دی ماه سال 94 (16 ژانویه 2016 ) کلید خورد و با اجرایی شدن آن، ضمن لغو تحریم های بانکی، بیمه ای، نفتی و ... مرتبط با برنامه هسته ای ایران، امکان جذب سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد ایران فراهم شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.