| کد خبر: 133415 |

آذری:

‌کمبود فضای ترمینالی، بزرگترین مشکل فرودگاه گرگان

مدیرکل فرودگاههای استان گلستان بزرگترین مشکل فرودگاه گرگان را‌کمبود فضای ترمینالی دانست و گفت: سعی ما بر این است که تا پیش از پایان سال 96 پروژه ساخت ترمینال جدید به بهره‌برداری برسد و در نوروز سال 97 با فضای بهتر و مناسب‌تری در خدمت مردم استان گلستان و سایر هموطنانمان باشیم.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاههای استان گلستان بزرگترین مشکل فرودگاه گرگان را‌کمبود فضای ترمینالی دانست و گفت: سعی ما بر این است که تا پیش از پایان سال 96 پروژه ساخت ترمینال جدید به بهره‌برداری برسد و در نوروز سال 97 با فضای بهتر و مناسب‌تری در خدمت مردم استان گلستان و سایر هموطنانمان باشیم.

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ‌رامین آذری در خصوص مشکلات فرودگاه گرگان گفت: ‌متاسفانه کمبود فضای ترمینالی، بزرگترین مشکل و چالش ماست. حدود 4500 متر مربع فضای ترمینالی در اختیار داریم که به طور مشترک برای سالن عمومی داخلی و خارجی و ترانزیت داخلی و خارجی و ورودی داخلی و خارجی از آن استفاده می‌شود. این موضوع در زمان پروازهای خارجی مشکلات زیادی را به خصوص در سالن عمومی برای مسافران ایجاد می‌کند که بزرگترین چالش ماست .

 

وی توضیح‌داد: ‌سعی ما بر این است که تا پیش از پایان سال 96 پروژه ساخت ترمینال جدید به بهره‌برداری برسد و در نوروز سال 97 با فضای بهتر و مناسب‌تری در خدمت مردم عزیز استان گلستان و سایر هموطنانمان باشیم .

آذری با ابراز خرسندی از افزایش 100 درصدی پروازها در فرودگاه گرگان ادامه داد:‌ دلیل اصلی افزایش پروازها در فرودگاه گرگان، برقراری مسیرهای جدید پروازی بوده است که به عنوان اولین هدف من در فرودگاه گرگان مدنظر قرار داشت.

 

وی گفت:همواره یکی از خواسته‌های اصلی مسئولان و مردم استان، تجهیز صنعت هوانوردی به ویژه نصب دستگاه کمک ناوبری ILS در فرودگاه گرگان بوده که این کار مهم با حمایت‌های مدیرعامل شرکت، پیش رفته و اکنون این دستگاه به فرودگاه گرگان تخصیص یافته است. از آذر ماه سال گذشته عملیات عمرانی نصب دستگاه ILS و DVOR را شروع کردیم و طی دو و نیم‌ماه با اعتباری معادل 330 میلیون تومان آن را به نتیجه رساندیم. اکنون این دستگاه به طور کامل در فرودگاه گرگان نصب شده است و افتتاح نهایی آن پس از تنظیم و تست فلایت چک احتمالا در شهریور ماه انجام خواهد شد .

 

آذری درخصوص وضعیت فرودگاه کلاله به روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: قطعا فرودگاه کلاله جزئی از اداره کل فرودگاه‌های استان گلستان است و ما گرگان و کلاله را با یک چشم می‌بینیم و این را می‌شود از اعتباراتی که در سال 95 به کلاله اختصاص دادیم، فهمید. ‌از نظر منِ فرودگاهی و مدیرکل، فرودگاه کلاله عملیاتی است. ما تمام تجهیزات و پرسنل مورد نیاز برای عملیاتی شدن فرودگاه کلاله را در فرودگاه کلاله داریم، همانطوری که الان هم پروازهای تفریحی و آموزشی در این فرودگاه نشست و برخاست می‌کنند. مثلا همین چند روز گذشته ما عملیات چتربازی را در فرودگاه کلاله داشتیم. ما برای اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه کلاله هیچ مشکلی نداریم .

 

مدیرکل فرودگاههای استان گرگان ادامه داد: اگر همین حالا بودجه کافی با مبلغ خوبی در اختیار من قرار داده بشود، نخستین کاری که می‌کنم، غیر از تکمیل ترمینال جدید، قطعا توسعه اپرون و تاکسی‌وی موازی خواهد بود، چرا که با بهره‌برداری از ترمینال جدید، نیاز به توسعه اپرون احساس خواهد شد. علاوه بر آن، اکنون برخی روزها که با ترافیک پروازی مواجه می‌شویم، مشکلاتی را در پذیرش هواپیما در اپرون داریم. ما بعضی روزها پنج پرواز را در سه استند و جایگاه، پارک می‌کنیم که زیاد استاندارد و ایمن نیست .

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.