| کد خبر: 165644 |

◄ سرانه فضای سبز تهرانی‌ها باید به 18 متر برسد

رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه گل‌وگیاه، پیشنهاد برگزاری نمایشگاه‌های محلی و منطقه‌ای گل‌وگیاه را مطرح کرد.

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه گل‌وگیاه، پیشنهاد برگزاری نمایشگاه‌های محلی و منطقه‌ای گل‌وگیاه را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محسن هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به  اینکه، بر اساس استانداردهای بین‌المللی سرانه فضای سبز هر شهروند 15 متر است که بر اساس اعلام مسئولان شهرداری این سرانه در تهران 16 متر است، اظهار کرد: اماباید توجه داشت، بر اساس برنامه توسعه‌دوم پایتخت، باید این سرانه باید به 18 مترافزایش پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود در این مراسم که با حضور جمعی از سفرای کشورهای اسلامی و ایتالیا و نمایندگان مجلس برگزار شد، تصریح کرد: بنده به این نکته واقف نیستم که مسئولان شهرداری چگونه به  عدد سرانه رسیده‌اند و باید بررسی شود که آیا در این سرانه فضای سبز حاشیه اتوبان‌ها نیز لحاظ شده است یا نه؟ و آیا فضای سبز حاشیه بزرگراه‌ها را می‌توان به عنوان سرانه فضای سبز هر نفر در نظر گرفت؟! و یا در استانداردهای جهانی به این موضوع چگونه توجه می‌شود.

هاشمی از ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های محلی و منطقه‌ای گل و گیاه در تهران خبر داد و با اشاره به سرانه پایین مصرف گل و گیاه در تهران، گفت: به مردان تهرانی توصیه می‌شود هر شب برای خانم‌های خود گل بخرند تا از این رهگذر سرانه مصرف گل افزایش پیدا کند.

به گفته وی، در شهر تهران بوستان‌هایی وجود دارد که مشکل تملک اراضی آنها همچنان باقی است و مسائل حقوقی آنها باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و از سوی دیگر بوستان‌هاییوجود دارند که درخت هم در آنها کاشته شده، اما می‌بینیم که ساختمان با تراکم بالا در آنها ساخته می‌شود و حداقل چهار، پنج مورد می‌توان نام برد که در گذشته بوستان بوده‌اند اما حالا تبدیل به ساختمان شده‌اند و با این‌که شورای شهر نیز به این موضوع ورود پیدا کرده و به دلیل مسائل حقوقی تاکنون نتوانسته اقدام عاجلی در این‌باره به انجام برساند و لذا ضروری است حراست شهرداری، بازرسی و سرپرست شهرداری تهران بر روی این مسئله حساس باشند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «بر اساس اسناد بالادستی قرار بود که در تهران و حومه آن، درختان پهن برگ و نه سوزنی برگ کاشته شود»، ابراز داشت: اما می‌بینیم که به دلیل آنکه کاشت درختان سوزنی برگ راحت‌تر است و زود رشد می‌کنند و شهرداری تهران هم به دلیل ضیق وقت و عجله به منظور کاشته  نهال در اواخر هر سال بعضا ناگزیر از کاشت درختان سوزنی برگ می‌شود که این اتفاق مانع از دستیابی به اهداف در مدیریت شهریدر این بخش می‌شود، مسئولان در شهرداری به جای درختان پهن برگ سوزنی برگ کاشته می‌شود که قطعا باید اصلاح شود.

وی با اشاره به این‌که بر اساس آمارهای ارائه شده مصرف گل و گیاه در تهران نسبت به استانداردهای جهانی در سطح پائینی است و تنها سهم یک دهم درصدی از نرم جهانی را به خود تخصیص داده است، خاطرنشان کرد: به مردان توصیه می‌شود هر شب هنگام بازگشت از کار روزانه به منزل،برای خانم‌های خود گل تهیه کنند و می‌توان با برگزاری نمایشگاه‌های محلی و منطقه‌ای گل فضای شاد را در سطح شهر تهران توسعه داده و همچنین سرانه مصرف گل را بهبود بخشید، ترویج مصرف گل به شادابی روحیه شهروندان به ویژه در اردیبهشت ماه کمک زیادی خواهد کرد.

به گفته هاشمی، تهران در فصل اردیبهشت‌ماه از سایر ماه‌های سال سرسبزتر و زیباتر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.