| کد خبر: 256881 |

اتصال 2 دریای شمالی و جنوبی ایران با ساخت راه آهن کاسپین

اتصال راه آهن سراسری به بندر کاسپین موجب اتصال 2 دریای شمالی و جنوبی ایران و نقش آفرینی موثر در ترانزیت تجاری و بین المللی و زمینه ساز فعال سازی کریدورهای بین المللی عبوری از کشورمان می شود.

تین نیوز

معاون امور بندری منطقه آزاد انزلی بیان این که شورای لجستیک مناطق آزاد می تواند الگویی برای تشکیل شورای عالی لجستیک باشد، گفت: بسیاری از مناطق آزاد موفق دنیا دریامحور و لجستیک محور هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،  امین افقی با بیان این که شورای لجستیک مناطق آزاد می تواند یک طرح الگویی برای تشکیل شورایعالی لجستیک ایران باشد، اظهار کرد: وجود مزایا و معافیت های قانونی، واقع شدن در محل عبور کریدورهای بین المللی از  ایران، زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری لجستیکی، وحدت فرماندهی براساس ماده 65 قانون احکام دائمی، ظرفیت و بسترهای مناسبی برای اجرای طرح الگویی شورای لجستیک مناطق آزاد است.

وی با یادآوری این که بسیاری از مناطق آزاد موفق دنیا دریامحور و لجستیک محور هستند، افزود: مناطق آزاد ایران در نقاط ژیوپلیتیک مرزی واقع شده اند و از مزیت ها و معافیت قانونی مناطق آزاد در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، امکان ثبت شرکت و فعالیت شرکت های بین المللی لجستیکی و حمل و نقلی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: با عنایت به راهبرد دولت سیزدهم در توسعه دیپلماسی لجستیکی و توسعه همگرایی اقتصادی با کشورهای منطقه ،تشکیل شورایعالی لجستیک کشور اقدام بایسته ای جهت هم افزایی ظرفیت ها و هماهنگی میان نهادی بخش دولتی و خصوصی، احصاء حلقه های مفقوده، مدیریت منسجم، کلان و فرابخشی، و آینده نگری در امور مرتبط با لجستیک ایران بخشی از دستاوردهای این نهاد ارزیابی می شود.

معاون امور بندری و حوزه دریای خزر سازمان منطقه آزاد انزلی، لجستیک را مقوله ای چند وجهی و فرا بخشی و یک مزیت استراتژیک رقابتی در سطح منطقه ای و بین المللی دانست که در کاهش زمان و هزینه ها جابجایی کالا، افزایش و تسهیل خدمات حمل ونقل موثر است. 

وی یادآور شد: لجستیک راهبرد توسعه متوازن، پیشران رونق فضای کسب وکار بوده و نقش استراتژیک در توسعه اقتصادی کشورها و رشد تجارت کشورها در بازارهای جهانی و اقتصادی دارد.

افقی تاکید کرد: با توجه به تغییر و تحولات معادلات بین المللی و گسترش مناسبات با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، چین و کشورهای همسایه در حوزه خزر و پیمان شانگهای، تمرکز بر سرعت بخشیدن به تکمیل و بهره برداری از قطعه پایانی خط آهن رشت-کاسپین به عنوان حلقه مفقوده کریدورهای بین المللی از اولویت های توسعه زیرساخت های لجستیکی کشور است.

به گفته وی، اتصال راه آهن سراسری به بندر کاسپین موجب اتصال 2 دریای شمالی و جنوبی ایران و نقش آفرینی موثر در ترانزیت تجاری و بین المللی و زمینه ساز فعال سازی کریدورهای بین المللی عبوری از کشورمان می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سینا مهدوی 2 0

    35 کیلومتر راه آهن رشت کاسپین رو 5 سال طول دادند بعد میخان راه آهن رشت آستارا رو با 165 کیلومتر 4 ساله تکمیل کنن این خط و نشان رشت آستارا هم به سرنوشت راه آهن تبریز بستان آباد دچار میشه در همین یک سال اخیر استاندار گیلان هر هفته مصاحبه کرده و زمان افتتاح رشت کاسپین رو دو ماه عقب انداخته از دهه فجر 1400 شروع کرد و آخرین بار گفت تیر 1402 مطمئن باشید تا دهه فجر 1402 هم طول میدن

  • ناشناس 0 0

    شعارهای الکی برلی دلخوش کردن مردم گرسنه ایران