| کد خبر: 256005 |

۱۳ فروند کشتی برای خط کشتیرانی گیلان درحال خرید است

استاندار گیلان از راه انداری یک خط کشتیرانی جدید با نام « لتکا» در بندر کاسپین منطقه آزاد تجاری انزلی خبر داد و گفت: ۱۳ فروند کشتی توسط کشتیرانی خزر و بخش خصوصی در حال خرید است.

تین نیوز

استاندار گیلان از راه انداری یک خط کشتیرانی جدید با نام « لتکا» در بندر کاسپین منطقه آزاد تجاری انزلی خبر داد و گفت: ۱۳ فروند کشتی توسط کشتیرانی خزر و بخش خصوصی در حال خرید است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار،  اسداله عباسی اظهار داشت: طی یک سال از بهمن ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ یک خط کشتیرانی جدید با نام ” لتکا” با استقرار در بندر کاسپین منطقه آزاد تجاری ، صنعتی انزلی تاسیس شد و با راه اندازی شرکت هواپیمایی باران به مرکزیت فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با اختصاص سه فروند هواپیما در این راستا تحولاتی در حال رویش است.

وی افزود: درهمین راستا برای احداث مرکز پشتیبانی و تعمیرات هواپیما در فرودگاه سردار جنگل رشت ( هاب تعمیرگاهی هواپیما) با سرمایه گذاری تقریبی دو هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: برای تحول در حوزه دریایی خرید ۱۳ فروند کشتی توسط شرکت کشتیرانی خزر و بخش خصوصی و تکمیل و ساخت دو پست اسکله به همراه پسکرانه و تحویل یک پست اسکله در بندر اکتائو قزاقستان برنامه ریزی ها در دست انجام است.

استاندار گیلان یادآور شد: ایجاد خانه تجارت روسیه- خاورمیانه به محوریت گیلان در منطقه “اورال” استان “چلیابینسگ”- برگزاری سه رویداد دانش بنیان با عنوان های ” تانا و تا ثریا” – برگزاری یک نمایشگاه خدمات کسب و کار دانش بنیان و یک همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در استان، هم چنین انجام توافق و تحویل عرصه برای احدث نیروگاه خورشیدی از سوی شرکت “صا ایران ” به عنوان مجری ایجاد این نیروگاه ۱۰ مگاواتی از جمله حرکت های مهم دولت سیزدهم ونماینده عالی دولت در گیلان بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.