| کد خبر: 256786 |

مناطق آزاد از وزارت اقتصاد جدا می شود؟

دربرنامه هفتم توسعه برای بهبود وضعیت مناطق آزاد دولت سیزدهم تابو شکنی هایی را انجام داده است.

تین نیوز

دربرنامه هفتم توسعه برای بهبود وضعیت مناطق آزاد دولت سیزدهم تابو شکنی هایی را انجام داده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، در برنامه هفتم توسعه اعلام شده است که دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه از وزارت اقتصاد و دارایی به نهاد ریاست جمهوری منتقل می‌شود از سوی دیگر در واحدهای تولیدی تازه تأسیس در مناطق آزاد نیز معاف از مالیات خواهند شد دو کار مهم و اساسی که در دولت سیزدهم رخ داده است.

ارائه خدمات بهتر در مناطق آزاد

هادی حق شناس، کارشناس اقتصادی در این خصوص به مهر گفت: این امر رخ داد مثبتی است که اتفاق خواهد افتاد چرا که اصلاح ساختاری در مناطق آزاد با مجوز نهاد ریاست جمهوری باید رخ می‌داد و این پرسه طولانی که به وزارت اقتصاد و دارایی ابلاغ و بعد از وزارت اقتصاد به نهاد ریاست جمهوری ارسال می‌شد و بعد روی آن تصمیم گیری رخ می‌داد دیگر اتفاق نمی‌افتد و تمام برنامه‌های مناطق آزاد از همان ابتدا به ریاست جمهوری گفته خواهد شد و ابلاغ می‌شود.

وی در ادامه افزود: استقرار ریاست جمهوری در مناطق آزاد می‌تواند خدمات ارائه شد در مناطق آزاد را بهبود بخشد و این کار مثبتی است که در دولت سیزدهم رخ داده است.

راهی برای افزایش تولید

این کارشناس اقتصادی در ادامه از معافیت واحدهای تازه تأسیس در مناطق آزاد گفت: بالاخره از سال ۷۵ که مناطق آزاد به رسمیت شناخته شد قرار بود که تکنولوژی از خارج وارد شود و در مناطق آزاد تولید کالا و محصول صورت گیرد و تسهیلات ویژه به این مناطق داده شود اینکه کارگاه‌های تولیدی تازه تأسیس معاف شده اند می‌تواند باعث شود که تولید رد مناطق آزاد بیشتر شود و به نظر راه خوبی برای افزایش تولید است.

دولت سیزدهم در برنامه هفتم توسعه برای بهبود وضعیت خدماتی و رفاهی در مناطق آزاد تابو شکنی هایی را انجام داده است که این تابو شکنی ها می‌تواند مناطق آزاد را به قطب تولید و گردشگری تبدیل کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.