| کد خبر: 196860 |

محدوده منطقه آزاد ارس افزایش یافت

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، تصویب افزایش محدوده این منطقه را تکمیل کننده اقدامات سازمان منطقه آزاد ارس برای توسعه و حضور در عرصه‌های جهانی اعلام کرد.

تین نیوز

 رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، تصویب افزایش محدوده این منطقه را تکمیل کننده اقدامات سازمان منطقه آزاد ارس برای توسعه و حضور در عرصه‌های جهانی اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محسن نریمان با اشاره به ابلاغ تصویب افزایش محدوده منطقه آزاد ارس توسط معاون اول رئیس جمهوری، گفت: با توسعه محدوده ارس، مجموعه اقدامات ما در سازمان منطقه آزاد ارس برای توسعه و حضور هر چه بیشتر در عرصه های جهانی تکمیل می شود.

وی در مورد جزئیات افزایش محدوده،اظهار کرد: بر اساس تصویب هیات دولت، محدوده منطقه آزاد ارس به ۷۱ هزار و ۸۴۸ هکتار افزایش یافت.

نریمان افزود: این مقدار شامل محدوده جلفا- هادیشهر- مرند به مساحت ۴۰ هزار و ۱۹۴ هکتار، محدوده سیه‌رود - ایری به مساحت ۳۳۲ هکتار، محدوده نوردوز به مساحت ۵۶۷ هکتار، محدوده خداآفرین به مساحت ۵۶۸۰ هکتار و محدوده قلی‌بگلو به مساحت ۲۵ هزار و ۷۵ هکتار می شود.

نریمان خاطرنشان کرد: هیات وزیران در جلسه خود به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد ماده واحده قانون ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی آبادان و خرمشهر، جلفا و بندر انزلی و ماده واحده قانون توسعه محدوده منطقه آزاد ارس، تصمیم به این افزاش محدوده گرفته است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس با تقدیر از همه عوامل دخیل در این اقدام از جمله تلاش های موثر و بی وقفه نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی که در طراحی و تصویب طرح و توسعه محدوده منطقه آزاد ارس نقش اساسی داشت، گفت: به زودی اقدامات لازم برای عملیاتی شدن این مصوبه از سوی سازمان منطقه آزاد ارس، آغاز می‌شود.

نریمان تاکید کرد: با عملیاتی شدن اجرای محدوده های جدید منطقه آزاد ارس، شاهد افزایش و تنوع سرمایه گذاری در تمامی محدوده های منطقه آزاد ارس خواهیم بود.

پیش از این وسعت محدوده منطقه آزاد ارس ۵۱ هزار هکتار بود.

این منطقه شامل بخش هایی از ۲ شهرستان جلفا و خداآفرین در شمال‌غرب ایران است که در نقطه صفر مرزی و در مجاورت با کشور ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است و دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی گردشگری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.